بیمه موبایل چیست و چه شرایطی دارد؟ بهترین بیمه موبایل را از این 4 سایت بخرید

بیمه گوشی و کاربرد های آن

بسیاری از افراد بیمه های مختلفی را برای وسایل ارزشمند خود مانند خانه، ماشین، تلفن همراه و.. تهیه می کنند. بیمه موبایل در واقع تعهد نامه ای است که شرکت بیمه در مقابل دریافت حق بیمه در اختیار شما قرار می دهد. به این ترتیب در صورتی که تلفن همراه شما آسیبی ببیند و یا دزدیده شود و یا موارد دیگری که در بیمه نامه ذکر شده اتفاق بیافتد، بیمه گذار موظف به جبران خسارت خواهد بود. در این مقاله ضمن معرفی بیمه موبایل و مزایای آن به شما خواهیم گفت که کدام شرکت بهترین و کامل ترین بیمه را به شما ارائه می کند. از جمله سایت هایی که این بیمه را ارائه می کند، می توان به بیمه بازار اشاره کرد که امکان خرید ارزان با کد تخفیف بیمه بازار را به شما می دهد.

بیمه تلفن همراه چه مواردی را پوشش می دهد؟

همانطور که گفته شد، بیمه تلفن همراه یک قرار داد بین مالک و شرکت بیمه گذار است. در بیمه نامه ای که تهیه می کنید ذکر می شود که چه حوادثی و تا چه سقفی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. به طور معمول موارد زیر تحت پوشش این نوع بیمه قرار می گیرند. البته ممکن است بیمه هایی که توسط شرکت های متفاوت ارائه می شوند با هم اختلاف داشته باشند.

  • سرقت (سرقت باید مورد تأیید مقام قضایی و یا به دنبال شکستن قفل منزل یا خودرو باشد و اعلام سرقت به تنهایی مورد قبول نیست)
  • شکستگی یا ضربه های غیر عمدی
  • خراب شدن تلفن همراه در اثر مواجهه با آب
  • نوسانات برقی، اتصال کوتاه و القای الکتریکی
  • آتش سوزی، انفجار
  • حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، طوفان، نشست زمین و…

با استفاده از خدمات بیمه موبایل اسنپ می توانید بیمه نامه های مختلف را برای گوشی خود به صورت اعتباری دریافت کنید. در این روش شما می توانید هزینه بیمه نامه را با کد تخفیف اسنپ در 4 قسط بدون نیاز به ضامن و بدون کارمزد بپردازید. لازم به ذکر است که در صورت داشتن کد تخفیف دیجی پی می توانید این بیمه نامه را ارزان تر نیز تهیه کنید.

چه مواردی تحت پوشش بیمه موبایل قرار نمی گیرد؟

برخی اتفاقات ممکن است در اثر سهل انگاری برای تلفن همراه شما بیافتد. این موارد به علاوه حوادثی که ریسک بالایی دارند معمولاً توسط شرکت بیمه پوشش داده نمی شوند. موارد زیر معمولاً در بیمه نامه های تلفن همراه ذکر نمی شوند و در صورت بروز آن ها جبران همه خسارات به عهده مالک خواهد بود.

  • وجود نواقص و مشکلات ذاتی و تحت پوشش گارانتی
  • عیوب نرم افزاری
  • خسارات وارده به لوازم جانبی
  • آسیب هایی که در اثر تعمیرات نا مناسب یا اشتباهات فردی به موبایل وارد شود
  • مشکلات ظاهری مثل خش روی نمایشگر یا دوربین
  • مشکلات مربوط به مدیریت و ذخیره اطلاعات و رجیستر شدن گوشی

قیمت بیمه موبایل چقدر است؟

بدون تردید یکی از مهم ترین مواردی که باید در مورد بیمه موبایل بدانیم هزینه بیمه نامه است. هزینه دریافت بیمه نامه موبایل در درجه اول به مدل تلفن همراه شما و قیمت آن بستگی دارد. همچنین، موارد تحت پوشش، سقف پرداخت خسارت و مدت زمان بیمه نیز می تواند در قیمت نهایی موثر باشد. به طور کلی، فرانشیز یا حق بیمه برای تلفن های همراه به میزان 6 یا 7 درصد قیمت روز گوشی برای یک سال تعیین می شود.

حق فرانشیز بیمه

فرانشیز در بیمه نامه ها به معنی آن بخش از خسارت مالی است که باید توسط خود فرد پرداخت شود و بیمه مسئولیتی در قبال آن نمی پذیرد. این بخش در همه انواع بیمه نامه ها وجود دارد. در مورد مقدار فرانشیز نمی توان یک عدد کلی اعلام کرد. هر شرکت بیمه این مقدار را متفاوت در نظر می گیرد.

بهترین شرکت برای خرید بیمه گوشی

بیمه موبایل نیز مانند سایر بیمه نامه های پر کاربرد دیگر توسط شرکت های مختلف با شرایط متفاوتی در اختیار کاربران قرار می گیرد. در ایران تا این لحظه تنها چند شرکت در زمینه ارائه بیمه نامه تلفن همراه فعالیت می کنند. برای خرید بیمه از این شرکت ها، مقایسه طرح های مختلف بیمه و هر فعالیت دیگری که مربوط به این حوزه باشد می توانید به سایت بیمه دات کام مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید که کد تخفیف بیمه دات کام می تواند در کاهش هزینه های شما برای استفاده از این خدمات بسیار موثر باشد. بیمه سامان، بیمه پارسیان، بیمه رازی و دیجی پی  در حال حاضر تنها شرکت های ارائه بیمه موبایل در ایران هستند. در ادامه شرایط خرید بیمه از آن ها را با هم مقایسه می کنیم.

1. بیمه موبایل سامان

شرکت بیمه سامان یکی از بهترین شرکت های بیمه در ایران است که می توانید برای بیمه کردن تلفن همراه خود به آن مراجعه کنید. بیمه سامان سه طرح مختلف برای بیمه تلفن همراه ارائه می دهد که در جدول زیر می توانید با آن ها بیشتر آشنا شوید.

نام طرحپوشش هاسقف جبران خسارتفرانشیزپوشش نوسان قیمتویژگی های منحصر به فرد
زیسا مکسجایگزینی و تعویض تلفن همراه100 میلیون10 درصددارد-40 درصددریافت خسارت یا گوشی جدید تا حداکثر 5 روز کاری
زیسا پروبیمه جامع ( همه آسیب های احتمالی + سرقت)100 میلیون30 درصدنداردپرداخت خسارت حداکثر تا 5 روز کاری

2. بیمه تلفن همراه رازی

از دیگر شرکت های بیمه که می توانید برای خرید بیمه گوشی آیفون و سایر تلفن های همراه ارزشمند خود به آن مراجعه کنید می توان به بیمه رازی اشاره کرد. برای خرید بیمه موبایل رازی با توجه به نوع تلفن همراه و شرایط ذکر شده در بیمه نامه می توانید به پلتفرم ازکی مراجعه کنید. در ازکی ضمن مقایسه و بررسی انواع بیمه نامه ها، امکان استفاده از کد تخفیف ازکی و خرید بیمه با قیمت مناسب تر نیز برای شما فراهم است. طرح های مختلف بیمه گوشی در این شرکت را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

نام طرحپوشش هاسقف جبران خسارت
یاقوتنفوذ مایعات، ضربه، سقوط، آتش سوزی85 درصد
عقیقسرقت65 درصد
زمردسرقت، آبدیدگی، ضربه، سقوط، آتش سوزی65 تا 85 درصد

3. بیمه موبایل پارسیان

شرکت بیمه پارسیان نیز در طرحی به نام بیمه کالای دیجیتال به شما کمک می کند تا وسایل الکترونیکی و ارزشمند خود از جمله موبایل، تبلت، لپ تلپ و.. را بیمه کنید. پوشش این طرح شامل ضربه و شکستگی، آبخوردگی، نوسانات برق، آتش سوزی و سرقت می شود. این بیمه که با نام بیمه دیجیتال من معرفی شده است، با فرانشیز 35 درصدی و به مدت یک سال در اختیار تقاضی قرار می گیرد.

4. بیمه موبایل دیجی پی

دیجی پی یک پلتفرم مالی وابسته به دیجی کالا است. در این مجموعه می توانید کلیه خدمات مالی مانند پراخت قبوض، خرید اعتباری و اقساطی، خریید بسته های اینترنتی و حتی بیمه کالا های دیجیتال را انجام دهید. نه تنها تلفن همراه بلکه بیمه سایر لازم دیجیتال مانند لوازم خانگی و کارگاهی برقی، لپ تاپ، تبلت و…. را نیز می توانید در دیجی پی به صورت اقساطی بیمه کنید. همه موارد ذکر شده در پوشش های بیمه دیجی پی قرار می گیرند. همچنین، اگر بیمه طلایی موبایل تهیه کنید، برخلاف سایر شرکت های بیمه گذار، خسارات ناشی از سرقت به صورت کیف قاپی نیز به شما پرداخت خواهد شد.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments