از روتین پوستی تا فیشال حرفه ای؛ هر چیزی که برای داشتن پوست سالم لازم است

راز های داشتن پوست سالم و شفاف

اگر شما یک پوست شفاف، سالم و بدون لکه ها و جوش های مزاحم داشته باشید، می توان با اطمینان گفت که بخش زیادی از مسیر زیبایی را طی کرده اید. اهمیت داشتن پوست خوب در زیبایی و جذابیت صورت برای همه واضح و روشن است. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن راهی برای رسیدن به این ویژگی هستند. در این مقاله می خواهیم به بررسی اثر داشتن یک روتین پوستی، انجام فیشال و موارد مختلف دیگر برای داشتن یک پوست سالم بپردازیم. به خاطر داشته باشید که محصولات لازم برای مراقبت‌های پوستی با کد تخفیف خانومی به قیمت مناسب قابل سفارش اند.

برای مطالعه بیشتر: 9 راهکار جوانسازی پوست در منزل

برای داشتن یک پوست سالم و شفاف چه راهکار هایی وجود دارد؟

پوست صورت و دست های ما بیشتر از هر نقطه دیگری از بدن در معرض آلاینده های محیطی قرار می گیرد. همین موضوع باعث می شود که با گذشت زمان شفافیت و یکدستی پوست ما کمتر شود. مواجه مداوم با آلودگی هوا، اشعه های خورشیدی و حتی لوازم آرایشی نا مرغوب می تواند سبب بروز لکه ها، جوش، التهاب، دانه های ریز و .. را روی پوست ما شود. برای جلوگیری از این موارد و یا از بین بردن آن ها و در نهایت داشتن پوست سالم و زیبا هیچ روش معجزه آسایی وجود ندارد. در واقع سلامت پوست شما به مجموعه از عادات در زندگی روزمره بستگی دارد.

برای مثال، عادات غذایی سالم، خواب کافی، نوشیدن آب به مقدار لازم و رسیدگی به پوست با استفاده از مواد مغذی و محصولات با کیفیت همه به یک اندازه در داشتن پوستی جذاب و شفاف موثر هستند. در ادامه، به بررسی برخی از این عوامل تأثیر گذار و ارائه راهکار هایی برای رسیدن به این هدف می پردازیم.

از داشتن یک روتین پوستی مناسب غافل نشوید

یکی از مواردی که می تواند به سلامت و زیبایی پوست شما کمک کند، داشتن یک روتین پوستی مناسب است. یک روتین پوستی به طور معمول از مجموعه ای از اقدامات بهداشتی و مراقبتی تشکیل می شود که باید به صورت روزانه برای پوست خود انجام دهید. بدیهی است که برای انجام این مراقبت ها به محصولات پوستی مختلف نیاز دارید که با کد تخفیف شاواز می توانید آن ها را خریداری کنید. مهم ترین نکته ای که در مورد روتین پوستی وجود دارد این است که باید اقدامات مربوطه را دقیقاً متناسب با پوست خود برنامه ریزی کنید. روتین های پوستی متنوع هستند و می توانند مراحل مختلفی داشته باشند. به طور معمول یک روتین پوستی کامل مراحل زیر را شامل می شود:

1.پاک سازی: شست و شوی صورت با استفاده از شوینده های مرغوب برای تمیزی سطح پوست.

2. استفاده از تونر: تونر ها به پاکسازی عمیق تر و تنظیم ph پوست کمک می کنند.

3. مرطوب کننده: پس از شست و شوی پوست، باید حتماً برای حفظ رطوبت و جلوگیری از کاهش بیش از اندازه چربی پوست از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

4. ضد آفتاب: هر زمان که می خواهد از خانه خارج شوید باید ضد آفتاب را در مرحله سوم این روتین پوستی قرار دهید. ضد آفتاب مهم ترین محصول پوستی است و استفاده از آن برای همه افراد واجب است.

5. استفاده از ماسک ها و سرم ها: ماسک ها و سرم های مختلف، تغذیه کننده و درمان کننده مشکلات پوستی هستند. به طور مثال، این محصولات می توانند ضد جوش، روشن کننده، ضد لک، ضد چروک، لایه بردار، انواع ویتامین ها و … باشند. هر کدام از این محصولات دستور مصرف ویژه خود را دارند به همین دلیل نمی توان گفت که آن ها را باید در کدام بخش از روتین خود قرار دهید.

مزیت های داشتن یک روتین پوستی مناسب

رسیدگی روزانه به پوست می تواند پوست سالم، شفاف و شاداب برای شما به همراه داشته باشد. توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین نکات برای انجام این مراقبت ها استفاده از محصولات با کیفیت است. در مقاله معرفی بهترین فروشگاه های آنلاین آرایشی بهداشتی به شما گفته ایم که محصولات مرغوب را از کدام فروشگاه ها می توانید تهیه کنید. در ادامه به برخی از مزیت های یک روتین پوستی خوب با محصولات مناسب اشاره می کنیم.

  • پاکسازی و تمیزی عمقی پوست
  • آبرسانی و تغذیه پوست
  • جلوگیری از پیری و چین و چروک
  • کمک به سلامت پوست و مقابله با آلاینده ها
  • افزایش شادابی پوست

انجام منظم فیشال

فیشال یا پاکسازی پوست از دیگر اقداماتی است که می توانید برای داشتن یک پوست سالم و زیبا انجام دهید. فیشال نیز مانند روتین پوستی به شما کمک می کند تا پوست یکدست و شادابی داشته باشید با این تفاوت که احتمالاً با فیشال زودتر به این نتیجه خواهید رسید. اسکین کیر، فیشال یا همان پاکسازی پوست نیز مجموعه از اقدامات است که بر اساس نوع پوست و مشکلات آن انجام می شود. به طور معمول لایه برداری، پاکسازی، ماساژ، استخراج جوش ها، هیدرو درمی، هیدرولیفت، میکرودرم و استفاده از ماسک های مختلف از مراحل این اقدام هستند.

برای انجام فیشال می توانید به سالن های زیبایی مختلف مراجعه کنید اما مطابق با آنچه در مقاله 5 مرحله فیشال در خانه گفته شده این کار را خودتان نیز می توایند انجام دهید. البته دقت کنید که پاکسازی پوست مثل داشتن روتین پوستی به صورت روزانه انجام نمی شود و عموماً یک بار در ماه کافی است. موارد زیر را می توان از مهم ترین مزیت های پاکسازی منظم پوست دانست:

  • جوانسازی پوست با بهبود گردش خون و تحریک تولید کلاژن
  • بهبود وضعیت منافذ پوستی و از بین بردن جوش ها
  • بهبود لک های پوستی
  • آبرسانی و تغذیه عمقی سلول های پوست
  • بهبود سیاهی و پف زیر چشم ها

6 نکته طلایی برای داشتن پوست سالم و زیبا  

در کنار داشتن روتین پوستی و انجام منظم فیشال چند نکته ساده و البته بسیار موثر نیز وجود دارد که رعایت کردن آن ها می تواند برای داشتن پوست شاداب و شفاف به شما کمک کند. در ادامه، برخی از این موارد را به شما خواهیم گفت.

1. مشکلات ظاهری پوست را جدی بگیرید

قبل از هر چیز باید به شما بگوییم که برخی مواقع علائم غیر طبیعی پوست نشان دهنده بیماری های خاصی هستند. به همین دلیل اگر زائداتی روی پوست خود مشاهده کردید که مشکوک به نظر می رسند، بلافاصله با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

2. رژیم غذایی مناسب

عادات غذایی بر همه بخش های بدن ما از جمله پوست تأثیر جدی دارند. مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین ها، پروتئین و پلی فنول می توانند به شادابی و سلامت پوست شما کمک کنند. از جمله این مواد غذای می توان به میوه ها و سبزیجات، ماهی، مغز دانه ها، آووکادو، تخم مرغ و … اشاره کرد. از طرف دیگر، قند و چربی زیاد پوست شما را کدر می کند و باعث می شود جوش بزنید.

3. دوش گرفتن با آب خیلی داغ ممنوع

اگرچه دوش آب گرم لذت بخش است؛ اما دمای بیش از حد آب می تواند به پوست شما آسیب بزند. آب خیلی داغ می تواند چربی ضروری پوست شما را از بین ببرد و باعث خشکی پوست شود. همچنین، آب گرم باعث شل شدن پوست و افزایش چین و چروک می شود.

4. از روبالشی ابریشم استفاده کنید و همیشه آن را تمیز نگه دارید

به طور متوسط 6 تا 10 ساعت از شبانه روز، پوست صورت شما در تماس مستقیم با رو بالشی قرار داد. برای داشتن یک پوست لطیف و تمیز باید از روبالشی ابریشم کاملاً تمیز استفاده کنید.

5. براش های آرایشی را دائم تمیز کنید

براش ها و پد های آرایشی می توانند منبع بزرگی از آاودگی ها و باکتری ها باشند. استفاده از آن ها نه تنها باعث جوش و آکنه می شود بلکه حتی ممکن است عفونت پوستی نیز به همراه داشته باشد. بنابراین، توصیه می کنیم که حداقل دو بار در هفته براش های خود را با آب گرم و شوینده کاملاً تمیز کنید.

برای مطالعه بیشتر: بهترین محصولات آرایشی- بهداشتی ایرانی

6. از استرس دور باشید و به اندازه کافی بخوابید

استرس علاوه بر عملکرد ارگان های مختلف بدن می تواند بر سلامت و شادابی پوست نیز اثر داشته باشد. انجام تمرینات یوگا و مدیتیشن و عادات غذایی سالم می تواند به دروی از استرس و در نهایت سلامت بیشتر پوست کمک کند. همچنین، پوست شما در خواب ترمیم و بازسازی می شود و به همین دلیل باید خواب کافی را نیز در نظر داشته باشید.  

4 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments