هالووین در ایران! 8 ایده برای برگزاری جشن هالووین متفاوت

ایده های برگزاری جشن هالووین

همانطور که می دانید ما در فرهنگ ایران باستانی مراسمات و جشن های مختلف و بسیار جذابی داریم. متأسفانه برخی از این مراسمات در طول تاریخ کمرنگ تر شده اند. در سمت مقابل، برخی مراسمات از فرهنگ های دیگر در بین مردم محبوب شده که از جمله آن ها می توان به جشن کریسمس و هالووین اشاره کرد. البته این مراسمات باعث می شوند که افراد درو هم جمع شوند و ساعاتی را به دور از دغدغه ها و سختی های زندگی از کنار هم بودن لذت ببرند. بنابراین، می توان گفت برگزاری این جشن ها در کنار زنده نگه داشتن سنت های دیرینه پارسی یک اتفاق جذاب است. در این مقاله می خواهیم 7 ایده و کاری که می توانید برای برگزاری هرچه بهتر جشن هالووین در ایران به کار بگیرید را با هم بررسی کنیم. همراه ما باشید.

جشن هالووین چیست و چه زمانی برگزار می شود؟

جشن هالووین یک مراسم هیجان انگیز و جذاب است که مثل یک فستیوال جهانی در کشور های مختلف برگزار می شود. در این مراسم تزئینات ترسناک با تم خاصی همه شهر را می پوشاند. کسانی که در مراسم هالوین شرکت می کنند معمولاً از لباس های عجیب و غریب و گریم های ترسناک استفاده می کنند. فلسفه این جشن پیدا کردن شادی و امید در بین ترس ها و تاریکی ها است. 31 اکتبر به عنوان شب هالووین شناخته می شود. در برخی کشور ها مخصوصاً کشور های اروپایی در این شب مراسمات خاصی مثل قاشق زنی نیز انجام می شود؛ اما جشن هالووین در ایران به مهمانی های خصوصی و خانوادگی محدود می شود.

چند ایده برای برگزاری جشن هالووین در ایران

همانطور که گفته شد، هالووین جزو مراسمات فرهنگی و ملی ما نیست به همین دلیل آثاری از آن در شهر ها و خیابان ها دیده نمی شود. با این حال بسیاری از افراد به این مراسم به چشم فرصتی برای کنار هم بودن و خلق خاطره های هیجان انگیز و لذت بخش نگاه می کنند. به همین دلیل، با رسیدن شب هالووین شاهد برگزاری مهمانی های مختلفی در شهر های ایران هستیم. اگر شما هم به دنبال برگزاری یک جشن هاووین متفاوت و به یاد ماندنی هستید، ایده ها و راه کار های زیر می تواند به شما کمک کند.

دیزاین جشن هالووین

1. همه چیز را هالووینی تزئین کنید

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای ایجاد حال و هوای هالووین در مراسمات و  جشن ها خود انجام دهید، تزئین کردن محیط با استفاده از المان های مخصوص این جشن است. عمدتاً تم رنگی که برای تزئین محل برگزاری جشن هالووین استفاده می شود شامل رنگ های مشکی، نارنجی و طوسی است. با استفاده از همین نکته می توانید دیوار کوب ها، ظرف ها، بادکنک ها و یا هر چیز دیگری که برای جشن استفاده می شود را از این طیف رنگی انتخاب کنید.

علاوه بر این، هالووین نماد های منحصر به فردی دارد که اگر در تزئینات حضور نداشته باشند یک جای کار می‌لنگد. کدو تنبل یکی از مهم ترین آیتم هایی است که باید در جشن استفاده کنید. با خالی کردن درون کدو و ایجاد کردن چشم و دهان و استفاده از یک نور داخلی می توانید آن را به یک مجسمه ترسناک و در عین حال بامزه تبدیل کنید. اسکلت، جمجمه، ماکت حیواناتی مثل کلاغ، عنکبوت و خفاش، شبح و نماد هایی با طرح جادوگر نیز از دیگر المان های اختصاصی این مراسم هستند. همچنین، می توانید برای تزئین بیشتر از شمع هایی با این شکل ها و یا رنگ های گفته شده استفاده کنید.

2. آماده کردن خوراکی های مخصوص و خوشمزه

خوراکی های خوشمره یکی از مهم. ترین بخش های هر مهمانی و مراسمی را تشکیل می دهند. فرقی نمی کند که شما چه چیزی را جشن می گیرید، در هر صورت باید خوراکی های مناسبی آماده کنید. برای برگزاری جشن هالووین در ایران می توانید یکی از بخش های مهمانی خود را به طراحی و تهیه خوراکی های خوشمزه اختصاص دهید. برخی خوراکی ها برای استفاده در این شب مرسوم هستند. از جمله آن ها می توان به آبنبات کاراملی، پای کدو تنبل، نان سیب، کوکی های مختلف و بستنی اشاره کرد.

البته هر چیزی که با کمی خلاقیت به صورت ترسناک تزئین شود می تواند روی میز پذیرایی شما جا بگیرد. انواع ساندویچ ها، میوه های، کیک و … از این موارد هستند. در ادامه می توانید تصاویری از تزئین هالووینی خوارکی ها تماشا کنید. برای خرید مواد غذایی مورد نیاز خود برای تدارکات هالووین می توانید به اسنپ اکسپرس مراجعه کنید. توجه داشته باشید که با کد تخفیف اسنپ اکسپرس می توانید این خرید را با هزینه کم تری انجام دهید.

خوراکی های هالووین

3. گریم صورت

یکی از سرگرم کننده ترین کارهایی که می توانید در مراسم هالووین انجام دهید گریم کردن صورت است. در نظر داشته باشید که برای یک گریم هالووینی جذاب باید ابتدا یک ایده و الگو برای این کار داشته باشید. بسیاری از افراد شخصیت های منفی و ترسناک دنیای سینما را انتخاب کرده و تلاش می کنند با گریم شبیه آن ها باشند. البته در این صورت گریم شما باید با لباسی که انتخاب می کنید مطابقت داشته باشید. همچنین، گریم هایی با تم های خاص مثل خفاش، اسکلت، دلقک، خون و … هم می تواند ایده خوبی باشد. بچه ها نیز معمولاً از این بخش جشن هالووین خوششان می آید. شما می توانید صورت آن ها را به شکل شخصیت های انیمیشنی مختلف و یا حیوانات نقاشی کنید.

گریم صورت برای جشن هالووین

4. پوشیدن لباس های مناسب هالووین

برای این که یک استایل هالووینی داشته باشید تنها آرایش کافی نیست و باید لباس مناسبی هم انتخاب کنید. اگر تصمیم گرفتید شبیه یک شخصیت خاص بشوید، انتخاب لباس برای شما راحت تر خواهد بود. در غیر این صورت، دقت کنید که لباس های شما باید در درجه اول شیک باشد و در ادامه به داشتن یک ظاهر ترسناک و مناسب جشن هالووین کمک کند. به طور معمول، لباس جادوگری با کلاه های نوک تیز بزرگ، لباس های دلقک، کاستوم های متنوع و حتی یک لباس ساده با رنگ مناسب انتخاب های خوبی برای این مراسم هستند. به یاد داشته باشید که به کار بردن اکسسوری ها به اندازه انتخاب لباس مناسب است و نباید آن را دست کم بگیرید.

استایل های مختلف

5. مسابقه های جذاب برگزار کنید

فرض کنیم که تزئین محیط انجام شد، استایل ما برای جشن هالووین مناسب است و خوراکی های خوشمزه ای نیز داریم. طبیعتاً در ادامه باید به دنبال راهی برای سرگرم کردن مهمان ها باشیم. علاوه بر رقص و موزیک و پایکوبی می توانید مسابقات هیجان انگیزی برای سرگرمی ترتیب بدهید. به طور مثال، گاز زدن سیب یک مسابقه با مزه است که به طور معمول در این مراسمات برگزار می شوند. در این مسابقه تعدادی سیب درون ظرف آب قرار می گیرد و افراد باید بدون استفاده از دست آن ها را خارج کنند. به یاد داشته باشید که هیچ محدودیتی در این سرگرمی ها وجود ندارد و شما می توانید بازی های گروهی مهیج مثل مافیا را نیز برای این شب انتخاب کنید.

6. به یکدیگر هدیه بدهید

یکی از ایده های جذابی که می تواند جشن هالووین شما را به یک مهمانی خاطره انگیز تبدیل کند، هدیه دادن است. با انتخاب هدیه هایی که رنگ و بویی از هالووین دارند می توانید خاطره ای از یک شب به یاد ماندنی را برای همیشه به عزیزان خود بدهید. کتاب های داستان ترسناک، ریسه ها، ماگ با طرح های هالووینی، شکلات ها و مجسمه هایی شبیه به نماد های هالووین می توانند انتخاب های جذابی به عنوان هدیه در این مراسم باشند.

7. ایده های خلاقانه برای عکاسی پیدا کنید

عکاسی خلاقانه

بخش بسیار مهمی از هر مراسم و مهمانی گرفتن عکس های یادگاری جذاب و با کیفیت است. اگر شما تزئین و انتخاب لباس خوبی داشته باشید می توانید عکس های شگفت انگیزی در این مراسم ثبت کنید. توجه داشته باشید که رعایت برخی نکات برای داشتن یک عکس خوب الزامی است. به طور مثال، زمانی که شما از لباس ها و آرایش شلوغی استفاده کرده اید باید در جایی عکس بگیرید که پس زمینه ساده باشد. همچنین، توجه به تناسب رنگ ها و وجود نور کافی را نیز فراموش نکنید.

8. یک فیلم ترسناک ببینید

یکی از کار های جالبی که می توانید در جشن هالووین انجام دهید تماشای یک فیلم ترسناک به همراه دوستان است. به هر حال هالووین قرار است به ما یادآوری کند که می توانیم در لحظات ترسناک هم شاد و امیدوار بمانیم البته به شرطی که دوستان خوبی ما را در این برهه های زمانی همراهی کنند. بنابراین، ایده تماشای یک فیلم ترسناک به صورت دسته جمعی می تواند جالب و سرگرم کننده باشد. فیلم خود را می توانید از این لیست 10 فیلم ترسناک انتخاب کنید. همچنین، اگر به دنبال تماشای آثار جدید تر سینما در این ژانر هستد، فیلم های معرفی شده در مقاله 10 فیلم ترسناک برای هالووین می تواند به شما کمک کند.

3 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments