اهمیت پاکسازی پوست و ارائه 5 مرحله برای انجام فیشیال در خانه

پاکسازی پوست

یکی از اقداماتی که این روز ها در حوزه زیبایی و سلامت طرفداران زیادی پیدا کرده، پاکسازی پوست صورت یا همان فیشیال است. همانطور که می دانید پوست صورت ما به طور مداوم در معرض آلودگی های مختلف قرار می گیرد. به همین دلیل انجام یک پاکسازی اصولی و درست می تواند در حذف عمقی این آلودگی ها بسیار موثر باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با روند پاکسازی پوست آشنا کنیم. همچنین راهکارهایی برای انجام فیشیال در خانه نیز به شما ارائه می شود. بدیهی است که برای انجام پاکسازی پوست به چندین محصول مراقبتی نیاز خواهید داشت که همگی با کد تخفیف خانومی با قیمت کم قابل سفارش اند.

پاکسازی پوست چیست و چه مراحلی دارد؟

پاکسازی پوست در حقیقت شامل تمام اقداماتی است که شما برای تمیزی کامل و مراقبت از پوست خود انجام می دهید. در کیلینیک های زیبایی این فرآیند با استفاده از مواد مخصوص و گاهی دستگاه های منحصر به فرد انجام می شود. البته امکان انجام فیشیال در منزل هم وجود  دارد اما طبیعتاً کمی مختصر تر خواهد بود. به طور کلی پاکسازی پوست شامل حذف سلول های مرده و آلودگی های مختلف، رفع جوش ها، تغذیه و آبرسانی پوست می شود. البته بسته به این که چه امکاناتی برای این کار وجود داشته باشد، ممکن است این مراحل به صورت های مختلفی انجام شوند. در ادامه، به بررسی مراحل کلیدی فیشیال می پردازیم. قبل از آن به یاد داشته باشید که بهترین روش باید بر اساس نوع پوست و سبک زندگی شما انتخاب شود.

برای مطالعه بیشتر: با این 4 محصول جوان شوید

1. حذف چربی ها و آلودگی ها از پوست

قبل از هر اقدامی باید ابتدا پوست شما به طور کامل و عمقی تمیز شود. به یاد داشته باشید که یک شست و شوی معمولی نمی تواند این کار را برای شما انجام دهد و باید از شوینده های مخصوص و مناسب پوست خود استفاده کنید. نفوذ آلودگی ها به بخش های زیرین پوست و تجمع چربی در منافذ پوست علاوه بر آلوده کردن پوست شما، زمینه ایجاد انواع جوش و التهاب را نیز فراهم می کند. به همین دلیل پاکسازی پوست به صورت عمقی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.توجه داشته باشید که حفظ چربی طبیعی پوست در این مرحله بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

در کنار استفاده از شوینده های مخصوص، وسایلی نیز وجود دارند که می توان از آن ها برای تمیز کردن بهتر استفاده کرد. به طور مثال براش های مختلف می توانند با هدایت شوینده به لایه های زیرین پوست شما، پاکسازی عمیق تری را ایجاد کنند. همچنین، در بسیاری از کیلینک ها پس از این مرحله از بخار آب برای طراوت بیشتر سطح پوست استفاده می شود که نتیجه بسیار خوبی نیز به همراه خواهد داشت.

پاکسازی پوست برای آقایان

2. حذف سلول های مرده یا همان لایه برداری

بعد از این که پوست شما به خوبی تمیز شد، نوبت به حذف سلول های مرده برای شادابی بیشتر می رسد. سلول های سطحی پوست شما یا همان لایه شاخی، در واقع یک صد دفاعی در مقابل عوامل بیگانه هستند. بدن به طور خودکار هر 30 روز یکبار این سلول ها را با سلول های جدید جایگزین می کند. البته اگر حذف این سلول های مرده به خوبی انجام نشود، شادابی و طراوت پوست شما از بین می رود.

در یک فیشیال حرفه ای ، با استفاده از اسکراب های مختلف این فرآیند به خوبی و با دقت انجام می شود. به علاوه، در برخی کیلینیک ها از دستگاه میکرو درم برای این کار استفاده می شود. لایه برداری اصولی به تنهایی می تواند به تولید سلول های جدید، کلاژن سازی، کمتر شدن چین و چروک ها و رفع لکه های پوستی کمک کند.

3. درآوردن جوش ها

یکی از جذاب ترین بخش های پاکسازی پوست، از بین بردن جوش ها است. می دانید که جوش ها بسیار آزار دهنده هستند و به شدت زیبایی صورت را تحت تأثیر قرار می دهند. به همین دلیل خارج کردن جوش های سر سفید و سر سیاه می تواند برای مراجعین به کیلینیک ها بسیار لذت بخش باشد. دقت داشته باشید که این کار با ابزار های مخصوصی مانند پیلینگ انجام می شود و به دقت زیادی نیاز دارد. اگر این مرحله به صورت اصولی انجام شود پوست شما به هیچ وجه آسیب نخواهد دید.

4. ماساژ صورت

در برخی مواقع ماساژ صورت نیز جزو خدماتی است که در پکیج پاکسازی پوست صورت به مراجعین ارائه می شود. ماساژ می تواند با افزایش جریان خون شادابی و زیبایی را به پوست شما برگرداند. همچنین، تحریک ترشح کلاژن، حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش پف صورت نیز از دیگر مزیت های ماساژ صحیح و اصولی هستند. ماساژ صورت معمولا با کمک روغن های مخصوص و به صورت ضربه ها و فشار های بسیار ملایم انجام می شود.

5. تغذیه و آبرسانی پوست با استفاده از ماسک ها و سرم ها

مرحله پایانی پاکسازی پوست شامل تغذیه سلول های پوستی و آبرسانی می شود. با توجه به نوع پوست، مشکلات پوستی و نیاز های پوست شما تعیین می شود که باید از چه نوع ماسک و چه سرم هایی استفاده کنید. این مرحله می تواند پوست شما را با طراوت، لطیف و شاداب تر کند. اصولاً موادی که در این مرحله استفاده می شوند، آبرسان و یا تأمین کننده ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز پوست شما هستند. البته به خاطر داشته باشید که حتی در صورت انجان ندادن فیشیال، می توانید به صورت روتین از این محصولات استفاده کنید.

فیشیال

فواید انجام فیشیال برای پوست صورت

حالا که با پاکسازی پوست و مراحل مختلف آن آشنا شدیم، سوال مهمی که برای بسیاری از مخاطبان پیش می آید این است که اصلا چرا باید این کار را انجام دهیم؟ در پاسخ به برخی از مهم ترین فواید فیشیال  اشاره می کنیم تا ضرورت آن برای شما روشن شود:

  • جوان سازی پوست صورت
  • افزایش خونرسانی به پوست و دنبال آن شادابی بیشتر
  • کبهبود وضعیت منافذ پوستی
  • از بین رفتن جوش ها و یکدست شدن پوست
  • بهبود لک های پوستی
  • آب رسانی بیشتر و تغذیه سلول های پوستی
  • سم زدایی از پوست و تمیزی عمق
  • بهبود سیاهی و پف زیر چشم ها

برای مطالعه بیشتر: روتین پوستی تابستان

چگونه می توان پاکسازی پوست را در خانه انجام داد؟

یکی از بزرگ ترین موانعی که برای انجام پاکسازی پوست وجود دارد، هزینه های زیاد انجام این کار است. به همین دلیل بساری از افراد تمایل دارند که فیشیال در خانه را امتحان کنند. توجه داشته باشید که مراحل انجام پاکسازی پوست در خانه نیز دقیقاً همان چیزی است که در ابتدا گفته شد؛ اما به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد ممکن است روش ها کمی متفاوت باشد. به طور مثال، در کیلینیک های زیبایی از دستگاه ها و روش های تخصصی مانند میکرودرم، آنزیم تراپی، وکیوم، LED تراپی، هایفرکوئنسی و… استفاده می شود که امکان بهره مندی از آن ها در خانه وجود ندارد.

شست و شو و لایه برداری پوست در خانه

با این حال بقیه مراحل را می توانید به راحتی در منزل انجام دهید. در ابتدا باید صورت خود را با شوینده مناسب به طور کامل تمیز کنید و سپس با استفاده از یک اسکراب ملایم لایه برداری را انجام دهید. لازم به ذکر است که برای انجام این کار در منزل می توانید از اسکراب های طبیعی نیز استفاده کنید. مثلاً ترکیب روغن زیتون و شکر می تواند یک اسکراب مناسب را برای شما ایجاد کند. پس از این مرحله بهتر است برای حفظ رطوبت و نرمی پوست از بخار آب استفاده کنید. در ادامه با کمک یک ابزار ساده مثل پیلینگ می توانید جوش های خود را خارج کنید. فراموش نکنید که انجام این کار باید با دقت و ملایمت باشد.

پاکسازی پوست در خانه

استفاده از ماسک های طبیعی برای پاکسازی پوست در خانه

علاوه بر خرید ماسک های آماده و استفاده از آن ها، از ترکیبات طبیعی نیز می توانید برای آبرسانی و تغذیه پوست خود استفاده کنید.  توجه داشته باشید که ماسک های طبیعی نیز می توانند حساسیت زا باشند و همه مواد برای همه پوست ها مناسب نیستند. پس از قبل از هر چیز ماسک مناسب پوست خود را انتخاب کنید. سپس آن را روی بخش کوچکی از پوست دست خود امتحان کنید. اگر حساسیت ایجاد نشد ماسک را با کمک یک وسیله مناسب و کاملاً تمیز و مطابق با دستورالعمل روی پوست بزنید. در نهایت می توانید از تونر ها برای تعادل PH پوست خود استفاده کنید. حالا با یک مرطوب کننده مناسب مراحل پاکسازی پوست را پایان بدهید. به یاد داشته باشید که داشتن یک روتین پوستی درست و اصولی می تواند بهترین روش برای پاکسازی مداوم پوست شما باشد.

5 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments