با پول تور کیش، سفر خارجی برو! معرفی 6 مقصد گردشگری خارجی ارزان

سفر خارجی ارزان

سفر های خارجی و تماشای سایر نقاط جهان همیشه و برای همه می تواند یک تجربه هیجان انگیز و جذاب باشد. بسیاری از افراد تصور می کنند که سفر به سایر کشور ها با توجه به شرایط اقتصادی و کم ارزش تر شدن پول ایران، یک هدف دور از دسترس است. با این وجود باید به شما بگوییم که در برخی مواقع با صرف هزینه ای بسیار کم تر از آنچه تصور می شود می توانید یک سفر خارجی دلچسب را تجربه کنید. در این مقاله می خواهیم بهترین مقاصد برای تجربه یک سفر خارجی ارزان را به شما معرفی کنیم. بلیط سفر خود را هم می توانید با کد تخفیف اسنپ تریپ با قیمت ارزان خریداری کنید.

ارزان ترین کشورها برای یک سفر هیجان انگیز از ایران

با توجه به این که هزینه بلیط هواپیما بخش عمده ای از مخارج هر سفر را شامل می شود، واضح است که هر چه مقصد انتخابی شما نزدیک تر باشد، هزینه سفر نیز برای شما کم تر خو اهد بود. همچنین، هرچقدر ارز متداول کشور مقصد بر اساس ریال ارزان تر باشد، طبیعتاً راحت تر می توانید به آن کشور سفر کنید. با توجه به این موارد، برای یک سفر خارجی ارزان معمولاً کشور های همسایه و آسیایی پیشنهاد می شوند. در ادامه چند مقصد جذاب برای یک سفر اقتصادی را با هم بررسی می کنیم.

برای مطالعه بیشتر: بهترین سایت های رزرو بلیط هواپیما

1. گرجستان

گرجستان، مقصدی برای یک سفر خارجی ارزان

گرجستان یکی از زیباترین کشور های آسیایی و یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای یک سفر خارجی ارزان است. این کشور با داشتن مناظر طبیعی بسیار زیبا، سنت ها و فرهنگ های جذاب و مراسمات خاص و هیجان انگیز توانسته در سال های اخیر یک مقصد محبوب برای گردشگران ایرانی باشد.

 از دیگر مزیت های سفر به گرجستان می توان به عدم نیاز به دریافت ویزا اشاره کرد. همچنین، تفلیس( پایتخت گرجستان) مقصدی است که معمولاً بلیط های چارتری و لحظه آخری فراوانی برای آن وجود دارد. گاهی ممکن است این بلیط هزینه پرواز شما را بیشتر از نصف قیمت کاهش دهند. هزینه تور گرجستان از تهران در حال حاضر بسته به هتل و مدت اقامت از حدود 12 میلیون به بالا تخمین زده می شود.

2. ترکیه

شهر زیبای استانبول

پر طرفدارترین مقصد سفر خارجی برای ایرانی ها بدون شک کشور ترکیه است. البته تقاضای زیاد برای سفر به این کشور باعث شده است چندان نیز مقصد ارزانی به نظر نیاید. با توجه به این که در شهر های ترکیه می توانید سفری چند منظوره برای گردشگری، تفریح، خرید و … را تجربه کنید باز هم هزینه های این سفر منطقی به نظر می رسد. البته لازم به ذکر است که برای شهر های مختلف ترکیه معمولاً بلیط چارتری موجود است. برای استفاده از این بلیط ها و تورهای لحظه آخری باید هر لحظه برای سفر آماده باشید.

توجه داشته باشید که خرید بلیط تنها بخشی از سفر است. با رزرو هتل مناسب، استفاده از حمل و نقل عمومی و به طور کلی مدیریت هزینه ها در مقصد نیز می توانید هزینه سفر را کاهش دهید. استانبول، آنتالیا، آنکارا و کوشی آداسی محبوب ترین شهر های ترکیه در بین گردشگران هستند. هزینه یک تور مسافرتی از تهران به استانبول از حدود 15 میلیون برای هر نفر شروع شده و بسته به خدمات هتل و مدت اقامت می تواند تا 50 میلیون و یا حتی بیشتر باشد.

 لازم به ذکر است که برای کاهش بیشتر هزینه ها می توانید به جای هتل از سوئیت ها و آپارتمان های اجاره ای در شهر های مختلف ترکیه استفاده کنید. به این ترتیب امکان پخت و پز غذا نیز برای شما فراهم می شود. امکان ررزو این اقامتگاه ها در سایت اتاقک وجود دارد. به علاوه، در صورت داشتن کد تخفیف اتاقک اجاره کم تری نیز پرداخت می کنید.

3. ارمنستان

ارمنستان، کشوری مناسب برای سفر خارجی ارزان

برای تجربه یک سفر خارجی ارزان اما جذاب، ارمنستان می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. اگرچه این کشور در رده کشور های بزرگ و معروف گردشگری نیست؛ اما وجود آثار تاریخی زیبا، طبیعت بکر و معماری های دیدنی آن را به یک مقصد جذاب تبدیل می کند. اصولاً منظور از سفر به ارمنستان، رفتن به پایتخت این کشور یعنی شهر ایروان است. برای این کار ویزای شما در فرودگاه به سادگی صادر می شود.

4. آذربایجان

باکو، آذربایجان

از دیگر کشور های خارجی که می تواند یک مقصد جذاب و اقتصادی برای سفر باشد، می توان به آذربایجان اشاره کرد. شهر باکو با داشتن طبیعتی بکر، دشت ها رنگارنگ، جاذبه های توریستی فراوان و آب و هوای خنک یکی از بهترین پیشنهادات ما برای یک سفر دلچسب است. بهترین فصل برای سفر به این کشور بهار است؛ اما برای هزینه کم تر می توانید در سایر فصل ها که تعداد مسافر کم تر می شود به باکو بروید. برای سفر به کشور آذربایجان باید ویزا داشته باشید. برای یک سفر 5-6 روزه به باکو حدوداً 30 میلیون پول نیاز خواهید داشت.

5. عمان

عمان

با هزینه ای حدود 20 میلیون می توانید برای 4 روز به کشور عمان سفر کنید. در واقع عمان یک مقصد گردشگری لاکچری و پر زرق برق است که می توانید در آن به صورت همزمان از تفریحات آبی و کویر لذت ببرید. شهر بندری مسقط پایتخت عمان است و با دارا بودن آثار تاریخی و طبیعی فراوان نظر گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. برای سفر به این کشور به ویزا نیاز ندارید. فصل مناسب سفر به عمان پاییز و زمستان است؛ اما اگر می خواهید با هزینه کم تر این سفر را تجربه کنید باید بهار و تابستان به آن جا بروید.

6. دبی

دبی، یک سفر خارجی ارزان و جذاب

اگر به فکر یک سفر پر از تفریحات متنوع و هیجان انگیز هستید، بدون شک باید دبی را انتخاب کنید. شهر دبی به طور کلی یک شهر توریستی محسوب می شود و به همین دلیل یک شهر پر زرق و برق و لوکس است. تور های مسافرتی دبی با توجه به هتل، مدت اقامت و زمان سفر قیمت های متنوعی دارند. به طور مثال، در فصل تابستان با توجه به گرمای هوا و کم تر بودن مسافران می توانید با کم تر از 20 میلیون به این شهر سفر کنید. توجه داشته باشید که رفتن به دبی به ویزا نیاز دارد.

سخن پایانی

سفر خارجی ارزان به این معنی نیست که بتوانید با مبلغ خیلی کم سفر کنید، بلکه به این معنی است که در مقایسه با یک سفر داخلی مثل تور کیش، مقرون به صرفه محسوب می شود. چرا که با پرداخت همان هزینه به کشور متفاوتی سفر کرده اید. همچنین، لازم به یاد آوری است که برای سفر به کشور های اطراف مثل ارمنستان، گرجستان و ترکیه می توانید به جای مسیر های هوایی، سفر زمینی را انتخاب کنید تا هزینه های شما کم تر شود.  

1 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments