بدون هزینه جوان شوید؛ 9 راهکار جوانسازی پوست در منزل

رازهای جوانسازی پوست در منزل

با افزایش سن، بروز برخی تغییرات در بخش های مختلف بدن، مخصوصاً پوست اجتناب ناپذیر است. بروز چین و چروک های ریز و درشت، افتادگی و شل شدن پوست از جمله علائمی هستند که افزایش سن را به ما یادآوری می کنند. این علائم برای هیچکس خوشایند نیست و همه به دنبال راهکاری برای حفظ جوانی، زیبایی و شادابی پوست خود هستند. امروزه خدمات مختلفی مانند لیزر، هایفو تراپی، میکرونیدلینگ و … برای این کار ارائه می شوند. همه این روش ها ممکن است با عوارض جانبی و هزینه های بسیار زیادی همراه باشند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم روش های جوانسازی پوست در منزل با کمترین هزینه را به شما معرفی کنیم. اگر به شادابی پوست خود اهمیت می‌دهید، توصیه می کنیم انجام فیشیال در خانه را هم به روتین خود اضافه کنید. اگر سنتان زیاد نیست یا پوستتان مشکل حادی ندارد و می‌خواهید جوانسازی پوست را برای مراقبت بیشتر و حفاظت از زیبایی خود انجام دهید، این مقاله را از دست ندهید.

جوانسازی پوست در منزل با چند نکته ساده

بدون تردید داشتن پوستی شاداب، زیبا و شفاف برای همه ما اهمیت زیادی دارد. اگر از پوست خود به خوبی مراقبت کنیم، می توانیم پیر شدن پوست را به تعویق بیاندازیم. توجه داشته باشید که برای پیشگیری از پیری و یا جوانسازی پوست نیازی نیست که حتماً به سراغ روش های تهاجمی، دردناک و هزینه بر بروید. رعایت برخی از نکات ساده در زندگی روزمره می تواند تا حد زیادی شما را به این هدف نزدیک کند. به علاوه، استفاده از مواد طبیعی و یا محصولات با کیفیت نیز یک راهکار سالم و تأثیر گذار برای جوانسازی پوست در منزل است. در ادامه، برخی از موارد مهم برای حفظ جوانی و طراوت پوست را با شما در میان می گذاریم.

1. آب کافی بنوشید

تک تک سلول های بدن شما برای داشتن کارایی مناسب به آب کافی نیاز دارند. بنابراین، نوشیدن آب به مقدار لازم را هیچگاه نباید فراموش کنید. از داشتن یک اندام مناسب گرفته تا برخورداری از یک پوست شفاف، نوشیدن آب کافی در همه چیز نقش اساسی دارد. به طور میانگین، روزانه بدن شما به حدود 8 لیوان آب نیاز دارد. رعایت کردن این نکته یکی از اصول مهم جوانسازی پوست در منزل است که هیچ هزینه ای ندارد. آب کافی می توایند فعالیت سلول های پوستی شما را بهبود ببخشد. به دنبال آن، دفع سموم از بدن، انعطاف پذیری پوست، شفاف تر شدن پوست و تأخیر در بروز چین و چروک ها را نیز خواهید دید.

2. اصلاح عادات غذایی

به یاد داشته باشید که مواد غذایی مصرفی شما می تواند روی همه چیز در بدن تأثیر داشته باشند. پیروی از یک رژیم غذایی سالم که همه مواد غذایی مورد نیاز بدن شما را تأمین می کند، می تواند برای داشتن یک پوست شفاف و بدون جوش و لک به شما کمک کند. به طور مثال، حذف یا کاهش قند ها در رژیم غذایی به طرز شگفت انگیزی روی بهتر شدن پوست شما اثر خواهد داشت.

3. خواب کافی را فراموش نکنید

هرگز فراموش نکنید که بدن شما به استراحت کافی و خواب عمیق نیاز دارد. به طور کلی، یک فرد بزرگسال برای بازسازی سلول ها و تأمین انرژی، روزانه به 7 تا 9 ساعت خواب با کیفیت نیاز دارد. سیاهی و گودی زیر چشم و پف چشم ها می تواند یک علامت مهم از نداشتن خواب کافی باشد. لازم به ذکر است که کم خوابیدن و یا نداشتن خواب عمیق هردو به شما آسیب می رساند. پس می توان گفت یکی از راه های جوانسازی پوست در خانه اصلاح الگو های خواب است. با برنامه ریزی اصولی، سعی کنید حداقل 7 ساعت استراحت مداوم را برای بدن و ذهن خود در نظر بگیرید.

ورزش و تغذیه مناسب برای پوست سالم

4. ورزش و فعالیت بدنی منظم

همه ما می دانیم که ورزش تا چه اندازه می تواند روی سلامت بدن و ذهن ما تأثیر داشته باشد. البته، باید توجه داشته باشید که سلامتی و داشتن یک اندام متناسب تنها مزیت های ورزش کردن نیستند. چیزی که بسیاری از افراد نمی دانند این است که ورزش منظم می توان به سلامت و شادابی پوست شما نیز کمک کند. افزایش گردش خون در بدن، اکسیژن رسانی بهتر به بافت ها و خارج شدن مواد سمی پوست از طریق تعرق از مهم ترین اثرات ورزش و از عوامل موثر بر جوانسازی پوست هستند.

علاوه بر این، هنگامی که عضلات بدن شما با ورزش کردن تقویت می شوند، شل شدن پوست، چین و چروک و سلولیت بسیار دیرتر اتفاق می افتد. برای داشتن تمرینات ورزشی ضرورتی برای عضویت در باشگاه های گران قیمت و خرید تجهیزات مختلف وجود ندارد. شما می توانید با انجام تمرینات مناسب در منزل نیز به این هدف برسید. در ضمن، با مطالعه مقاله تجهیزات مناسب برای ورزش خانگی و تهیه آن ها می توانید این مسیر را ساده تر پیش ببرید.

5. از شوینده های مناسب استفاده کنید

پوست صورت و دستان شما بیشتر از هر بخش دیگری از بدن در معرض آلودگی های محیطی قرار می گیرد. به همین دلیل، شست و شوی صورت را هرگز نباید از روتین زندگی خود حذف کنید. نکته مهمی که وجود دارد انتخاب یک شوینده مناسب است. یک شوینده خوب باید پوست شما را به صورت عمقی تمیز کند، متناسب با نوع پوست باشد، چربی مفید را از بین نبرد و تعادلPH  پوست را به هم نزند. برای شست و شوی پوست خود می توانید از ترکیبات طبیعی مانند سرکه سیب و گلاب نیز کمک بگیرید. هر دو ماده خاصیت پاک کننده و شفاف کردن پوست را دارند. همچنین، شوینده های مختلفی نیز با قیمت های متنوع در بازار وجود دارند. البته برای انتخاب از میان آن ها باید ویژگی های پوست خود را بشناسید و یک محصول مناسب انتخاب کنید.

6. آبرسانی پوست، یک ضرورت همیشگی

یکی از مهم ترین مراحلی که باید برای جوانسازی پوست در منزل انجام دهید، آبرسانی پوست است. زمانی که پوست شما رطوبت کافی داشته باشد، خاصیت الاستیک آن افزایش می یابد. در ادامه، پوست شما سفت تر، انعطاف پذیر تر و شفاف تر می شود. در حقیقت وجود آب کافی در سلول های پوستی می تواند از ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست جلوگیری کند. همچنین، آبرسانی مناسب، سد دفاعی پوست را تقویت می کند، از بروز جوش های زیر پوستی جلوگیری می کند، چربی اضافه را کنترل می کند و در نهایت پوست شفاف تر و شاداب تری را به شما هدیه می دهد.

برای آبرسانی پوست نیز محصولات مختلفی از برند های متفاوت وارد بازار می شود. با مطالعه مقاله بهترین فروشگاه های آنلاین لوازم آرایشی می توانید این محصولات را با کیفیت بالا تهیه کنید. به علاوه، برخی از مواد طبیعی نیز می توانند به آبرسانی پوست شما کمک کنند. ژل آلوئه ورا، روغن نارگیل، روغن بادام شیرین، عسل و روغن هسته انگور از جمله این موارد هستند.

آبرسانی، یک بخش مهم در جوانسازی پوست در منزل

7. استفاده از کردم ضد آفتاب را فراموش نکنید

اشعه های مضر آفتاب می توانند بروز لک های پوستی، چین و چروک و جوش های زیر پوستی را تشدید کنند. بنابراین، استفاده از ضد آفتاب های مناسب و با کیفیت می تواند در جوانسازی پوست در منزل موثر باشد. تفاوتی ندارد که در چه فصلی از سال هستید و چه زمانی را بیرون از خانه سپری می کنید، در هر صورت استفاده از ضد آفتاب یک امر ضروری است. به یاد داشته باشید که ضد آفتاب باید متناسب با پوست شما بوده و محافظت کافی در مقابل اشعه UV را داشته باشد.

8. استفاده از یخ برای جوانسازی پوست در منزل

یکی از راه های ساده و کم هزینه برای جوانسازی پوست در منزل استفاده از یخ است. یخ می تواند در کاهش پف صورت، بهبود التهاب و آفتاب سوختگی، کاهش چین و چروک و علائم پیری و داشتن یک پوست درخشان به شما کمک کند. برای تأثیر بهتر می توانید برخی مواد مفید برای پوست مانند چای سبز و آلوئه ورا را با آب مخلوط کنید و در فریزر قرار دهید. پس از این که یخ زد، به صورت ملایم روی پوست صورت خود ماساژ دهید.

9. ماسک های طبیعی برای جوانسازی پوست در منزل

جوانسازی پوست در منزل با ماسک های طبیعی

مواد طبیعی با خواص مختلفی که دارند می توانند در فرآیند جوانسازی پوست در منزل به شما کمک کنند. با استفاده از این مواد و یا ترکیب آن ها با هم می توانید ماسک های مختلفی تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. البته به یاد داشته باشید که اثر گذاری این مواد به اندازه ترکیبات شیمیایی سریع نیست و صبر بیشتری نیاز خواهد داشت. در ادامه، چند ماسک مفید برای جوان تر شدن پوست به شما معرفی می کنیم.

ماسک لیمو

لیمو ترش سرشار از ویتامین C  است و همانطور که در مقاله راز های جوانسازی پوست به شما گفتیم، این ویتامین یکی از نیاز های ضروری برای داشتن پوستی شفاف و جوان محسوب می شود. همچننی، لیمو ترش دو اسید مفید نیز در ترکیبات خود دارد. به طور کلی عصاره لیمو ترش می تواند جوش های سرسیاه را نابود کند. برای تهیه ماسک لیمو ترش می توانید ب یک لیمو را با ¼ پیمانه روغن زیتون ترکیب کنید. همچنین ترکیب عسل و لیمو نیز می تواند مفید باشد.

ماسک جوی دو سر

یکی از ماسک های طبیعی و مناسبی که می توانید برای جوانسازی پوست در منزل استفاده کنید، ماسک جو دو سر است. بلغور جو می تواند با خواص ضد التهابی خود به رفع خشکی پوست کمک کند. برا تهیه این ماسک از یک قاشق بلغور جو دو سر، یک قاشق چایخوری عسل و به مقدار لازم آب نیاز دارید. پس از این که مواد حالت خمیری گرفت آن را روی پوست بمالید و پس از 20 دقیقه بشویید.

ماسک خیار

خیار یک ماده شگفت انگیز برای جوانسازی و آبرسانی پوست شما محسوب می شود. با استفاده از ماسک های حاوی این ماده می توانید به کاهش پف صورت، درمان جوش ها، پیشگیری و بهبود چروک های سطحی و از بین بردن التهاب کمک کنید. برای تهیه یک ماسک خیار مناسب می توانید ترکیب آن را با مواد مختلف امتحان کنید. به طور مثال خیار یک ترکیب آبرسان می سازد. خیار و آووکادو ضد چروک است، خیار و آبلیمو نیز چربی پوست را کاهش می دهد.

1 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments