بهترین بیمه تکمیلی چیست؟ انتخاب بیمه تکمیلی با تخفیف بیشتر

راهنمای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی

داشتن بیمه در هر زمینه ای به شما کمک می کند تا بتوانید اتفاقات غیر قابل پیش بینی را مدیریت کنید. یک بیمه نامه خوب باعث می شود در هنگام بروز حوادث، تنخا نبوده و یک شرکت بیمه برای جبران خسارات در کنار شما باشد. به طور قطع بدترین حوادث و اتفاقات در زندگی، مواردی هستند که باعث آسیب به سلامتی می شوند. بیمه تکمیلی درمان به شما کمک می کند تا هزینه های درمانی در بروز حوادث و بیماری ها را راحت تر پرداخت کنید. بیمه های تکمیلی درمان انواع متفاوتی دارند و توسط شرکت های مختلف ارائه می شوند. در این مقاله می خواهیم با بررسی ویژگی های مختلف این بیمه نامه ها شما را برای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی راهنمایی کنیم. به خاطر داشته باشید که تمامی آن ها را می توانید با کد تخفیف بیمه بازار ارزان تر بخرید.

برای مطالعه بیشتر: بهترین سایت ها برای خرید بیمه آنلاین

انواع بیمه تکمیلی را بشناسید

بیمه تکمیلی درمان نیز مانند سایر بیمه ها در طرح های مختلفی توسط شرکت های متفاوت ارائه می شود. توجه داشته باشید که دریافت بیمه تکمیلی در برخی شرکت ها مشروط به داشتن دفترچه بیمه پایه است. چرا که، بیمه تکمیلی هزینه های مازاد بر پوشش بیمه پایه را تقبل می کند. به طور کلی، سه نوع بیمه تکمیلی داریم که با عنوان های بیمه تکمیلی فردی، خانوادگی و گروهی شناخته می شوند.

در بیمه تکمیلی انفرادی هر فرد می تواند بدون نیاز به بیمه پایه، بیمه تکمیلی داشته باشد. این بیمه پوشش های متنوعی را شامل می شود که بهره مندی از آن ها به سن و درخواست فرد بستگی دارد. همچنین، بیمه تکمیلی می تواند به صورت خانوادگی و توسط سرپرست خانواده برای همه اعضا تهیه شود. نوع دیگری از بیمه تکمیلی، بیمه گروهی است. این بیمه نامه از دو مورد دیگر متداول تر است. این بیمه اغلب توسط کارفرمایان برای افراد حاضر در یک سازمان خریداری می شود.

ویژگی های مهم برای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی

حالا که تا حدودی با بیمه تکمیلی درمان آشنا شدیم، سوال مهم این است که چگونه بهترین بیمه تکمیلی را پیدا کنیم. برای رسیدن به این پاسخ باید موارد مختلفی را در مورد هر بیمه نامه بررسی کنید. در ادامه، این موارد را به شما معرفی می کنیم. لازم به ذکر است که همه این ویژگی ها از اهمیت یکسانی برخوردار هستند و شما باید بر اساس اولویت های خود ترتیب اهمیت آن ها را مشخص کنید. برای بررسی طرح های ارائه شده توسط شرکت های مختلف می توانید به سایت بیمه دات کام مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که برای خرید بیمه با هزینه کم تر می توانید از کد تخفیف بیمه دات کام استفاده کنید.

ویژگی های بهترین بیمه تکمیلی

هزینه و پوشش بیمه تکمیلی

همانطور که می دانید برای داشتن بیمه تکمیلی درمان باید یک هزینه مشخص به صورت سالیانه به شرکت بیمه گذار پرداخت کنید. پوشش های بیمه و سقف پرداخت خسارت مهم ترین عواملی هستند که بر قیمت بیمه تأثیر می گذارند. در واقع، هر چقدر بیمه موادر بیشتری را پوشش دهد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. برای انتخاب بهترین بیمه تکمیلی نباید به سراغ ارزان ترین بیمه نامه ها نروید. بلکه باید با توجه به شرایط زندگی و نیاز های خود بیمه ای را انتخاب کنید که در کنار داشتن قیمت مناسب بتواند در مواقع ضروری برای شما مفید واقع شود.

سقف پرداخت هزینه ها نیز در بیمه های تکمیلی مختلف متفاوت است. به طور مثال ممکن است شما یک بیمه نامه تکمیلی با قیمت کم تر بخرید که سقف هزینه پرداختی آن برای زایمان 1.5 میلیون تومان باشد. در حالی که بیمه ای با حق بیمه کم ی بیشتر تا 5 میلیون برای این امر به شما کمک کند.

پوشش های بیمه تکمیلی درمان

همانطور که گفته شد، شرکت های مختلف پوشش های متفاوتی در این بیمه ارائه می دهند اما موارد زیر پوشش های اصلی بیمه تکمیلی هستند و در همه بیمه نامه ها ذکر می شوند:

1 .هزینه جراحی، بستری، شیمی درمانی، رادیوتراپی، آنژیوگرافی قلب، سنگ شن

2. هزینه آمبولانس های شهری و فوریت های پزشکی

3. کلیه هزینه های بیماران کمتر از 7 سال و بیشتر از 70 سال در بیمارستان ها پس از تأیید پزشک معتمد

برخی پوشش ها نیز با پرداخت حق بیمه بیشتر و بر اساس انتخاب و نیاز افراد می تواند به این موارد اضافه شود. از جمله پوشش های اضافی اما مهم بیمه تکمیلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. افرایش سقف تعهد برای جراحی های سخت مثل مغز و اعصاب، نخاع، جراحی های مرتبط با سرطان، قلب، گامانایف، پیوند های کبد، کلیه، ریه و مغز استخوان

2. هزینه های زایمان طبیعی، سزارین و در مان نازایی شامل روش های IVF، ZIVF، IUI و…

3. هزینه تست های تشخیصی و پاراکیلینیکی مثل سونوگرافی، اسکن ها، ماموگرافی، آندوسکوپی، ام ار آی، پزشکی هسته ای، تست های بینایی سنجی، فوندسکوپی، اکوکاردیوگرافی، آندوسکوپی و…

4. تست های مختلف دیگر شامل تست ورزش، تست آلرژی، اسپیرومتری، نوار عضله، نوار عصب، شنوایی سنجی، تست خواب و موارد تشخیصی دیگر

5. هزینه های مرتب با خدمات آزمایشگاهی

6. جراحی های سرپایی

7. ویزیت و دارد

8. خدمات دندانپزشکی

مقدار فرانشیز

یکی از موارد مهم دیگری که در انتخاب بهترین بیمه نامه باید در نظر داشته باشید، مقدار فرانشیز است. فرانشیز بیمه آن بخش از هزینه هاست که توسط شرکت بیمه تقبل نمی شود و باید خودتان پرداخت کنید. بنابراین، هرچه مقدار فرانشیز یک بیمه نامه کم تر باشد بهتر است. در بیمه تکمیلی درمان فرانشیز می تواند بین صفر تا سی درصد متفاوت باشد.

دوره انتظار بیمه تکمیلی

یکی از تفاوت های بزرگ و اساسی بیمه تکمیلی درمان با سایر بیمه نامه این است که برای استفاده از برخی پوشش ها مانند خدمات بستری و جراحی باید مدت زمان مشخصی از صدور بیمه نامه گذشته باشد. این مورد که در اصطلاح زمان انتظار نامیده می شود برای اطمینان از وضعیت سلامت فرد بیمه گزار تعیین شده است. دوره انتظار در بیمه های ارائه شده توسط شرکت های مختلف متفاوت است. این دوره برای خدمات جراحی و بستری حداکثر سه ماه تعیین شده است. همچنین، دوره انتظار زایمان معمولاً 9 ماه است. به همین خاطر برای بهره مندی از این خدمات بهتر است خرید بیمه را قبل از اقدام برای بارداری انجام دهید.

بیمه تکمیلی درمان

مراکز درمانی طرف قرارداد

استفاده از بیمه تکمیلی برای درمان دو روش مختلف دارد. در روش اول که ساده تر نیز هست باید با داشتن معرفی نامه به مراکز درمانی طرف قرار داد مراجعه کنید و بدون پرداخت هزینه از خدمات درمانی بهره مند شوید. در روش دوم نیز می توانید پس از طی کردن مراحل تشخیص و درمان فاکتور هزینه ها را به دفاتر معتبر بیمه ارائه داده و هزینه پرداختی را از شرکت بیمه دریافت کنید. از آنجایی که مراجعه به مراکز طرف قرار داد راحت تر است و هزینه اولیه نیز نیاز ندارد، بهترین بیمه تکمیلی بیمه ای است که مراکز طرف قرار داد متعدد، معتبر و پراکنده داشته باشد. به این ترتیب همه افراد می توانند دسترسی خوبی به این مراکز داشته باشند.

خرید بهترین بیمه تکمیلی با تخفیف و قیمت مناسب

در پلتفرم های فروش آنلاین بیمه می توانید طرح های مختلفی که توسط شرکت های بیمه برای بیمه تکمیلی ارائه می شود را مشاهده و مقایسه کنید. به این ترتیب، قادر خواهید بود بهترین بیمه تکمیلی را به سرعت پیدا کرده و به راحتی خریداری کنید. علاوه براین، استفاده از کد های تخفیف ارائه شده برای این پلتفرم ها مانند کد تخفیف ازکی می تواند به شما برای خرید بیمه نامه با قیمت کم تر کمک کند.

بهترین بیمه های تکمیلی را از کدام شرکت ها تهیه کنیم؟

همانطور که گفته شد شزکت های بیمه مختلف طرح های متفاوتی را بخ عنوان بیمه تکمیلی درمان ارائه می دهند. انتخا یکی از این طرح ها ه عنوان بهترین بیمه تکمیلی نیازمند بررسی همه شرایط ذکر شده در کنار یکدیگر است. به طور کلی می توان در مورد بیمه های زیر بهترین شرکت های بیمه را به این شرح معرفی کرد:

  • بیمه تکمیلی انفرادی: تعاون، سامان
  • بیمه تکمیلی گروهی: دی، سامان، پاسارگاد
  • بیمه تکمیلی برای خدمات زایمان: دی، تعاون، آسماری، پاسارگاد، سامان
  • بیمه برای جراحی های تخصصی: سامان
  • خدمات دندانپزشکی: سامان

همچنین، طبق نظران مردم و بر اساس انتخاب های ان ها م توان بیمه های ملت، دانا، ایران و البرز را نیز انتخاب های مناسبی برای داشتن بهترین بیمه تکمیلی معرفی کرد.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments