بهترین خوراکی ها برای مدرسه، راهنمای تغذیه سالم و کامل برای دانش آموزان

راهنمای انتخاب بهترین خوراکی ها برای مدرسه

با نزدیک شدن به ماه مهر و شروع سال تحصیلی جدید، انتخاب خوراکی های مناسب و مفید به یک چالش برای والدین و دانش آموزان تبدیل می شود. با توجه به این که کودکان و نوجوانان دانش آموز در سن رشد و یادگیری هستند، تغذیه مناسب برای آن ها اهمیت بسیار زیادی د ارد. در حقیقت میان وعده ای که برای مدرسه انتخاب می شود باید ضمن تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن، مغز را نیز برای فعالیت و یادگیری آماده کند. در این مقاله می خواهیم با معرفی بهترین خوراکی ها برای مدرسه به شما کمک کنیم تا انتخاب های درستی برای تغذیه سالم و کامل دانش آموزان داشته باشید. اغلب این مواد غذایی را می توانید با کد تخفیف اسنپ فود با قیمت ارزان تر خریداری کنید. علاوه بر این، تنقلات و خواربار مصرفی برای تغذیه بچه ها یا مواد لازم برای درست کردن میان وعده آن ها را نیز می توانید با قیمت مناسب با کد تخفیف اسنپ اکسپرس خریداری کنید.

اهمیت مصرف خوراکی های مناسب در مدرسه

دانش آموزان با توجه به فعالیت های بدنی و ذهنی در مدرسه نیاز به سوخت رسانی مداوم با مواد غذایی مفید دارند. به طور کلی تغذیه نقش مستقیمی بر فعالیت همه اعضای بدن ما دارد. بنابراین، انتخاب تغذیه مناسب در دوران مدرسه نیز می توانید بر عملکرد فیزیکی و ذهنی دانش آموزان تأثیر به سزایی داشته باشد. از جمله دلایل اهمیت میان وعده های مدرسه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تأمین انرژی کافی برای یادگیری بهتر و بیشتر
  • جلوگیری از گرسنگی مفرط و افت قند خون
  • عادت دادن کودکان به داشتن یک رژیم غذایی سالم
  • افزایش بهره وری دانش آموز و بهبود عملکرد در فعالیت های فیزیکی

بهترین میان وعده ها برای دانش آموزان

بهترین میان وعده دانش آموزی

هنگام انتخاب میان وعده ها برای دانش آموزان باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. توجه کردن به این نکات باعث می شود بتوانید بهترین خوراکی ها برای مدرسه را بهتر بشناسید. یکی از مهم ترین موارد مغذی بودن بودن است. این میان وعده ها باید حاوی مواد مغذی ضروری مثل ویتامین ها، پروتئین، مواد معدنی، فیبر و چربی های سالم باشند. همچنین، دقت به میزان کالری مواد غذایی نیز برای جلوگیری از اضافه وزن و چاقی که متأسفانه امروزه در میان کودکان شایع است اهمیت دارد. همچنین، موارد زیر نیز از دیگر ویژگی های مهم برای تغذیه داشن آموزان است:

  • عدم وجود قند های مصنوعی که می تواند منجر به چاقی و پوسیدگی دندان شود
  • فاقد چربی های اشباع و ترانس
  • ساده، قابل حمل و بدون نیاز به آماده سازی
  • فاقد مواد آلرژن
  • توجه به تنوع در خوراکی ها
  • داشتن مقادیر مناسبی از فیبر برای سیر بودن به مدت طولانی تر

در ادامه، مثال های از بهترین خوراکی ها برای مدرسه را با هم بررسی می کنیم.

میوه و سبزیجات

میوه ها بهترین انتخاب برای میان وعده مدرسه

میوه‌ ها و سبزیجات حاوی مواد مغذی مهمی مانند ویتامین‌ های A و C و فیبر هستند. از این رو مصرف آن ها در سنین رشد ضروری است. به علاوه، میوه ها و سبزیجات فاقد مواد مضر مانند چربی و قند های مصنوعی بوده و یک انتخاب کاملاً سالم و طبیعی هستند. البته توجه داشته باشید که هنگام سرو باید این محصولات را با دقت شست و شو دهید. همچنین، نحوه سرو آن ها باید به گونه ای باشد که مصرف آن برای فرزند شما ساده باشد.

به طور کلی همه میوه ها و سبزیجات می توانند برای یک میان وعده در مدرسه مناسب باشند. انتخاب از میان آن ها به ذائقه افراد بستگی دارد. به علاوه، اگر سر میوه برای شما سخت باشد می توانید از میوه های خشک و چیپس های میوه ای استفاده کنید. این محصولات را می توانید در غرفه های فروشگاه اینترنتی با سلام به طور مستقیم از تولید کننده ها خریداری کنید. به علاوه، داشتن کد تخفیف با سلام به صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند.

غلات سالم و مفید

معمولاً کیک ها، کلوچه ها و موارد مشابه بخش زیادی از میان وعده های دانش آموزان را تشکیل می دهند. این در حالی است که وجود مقادیر زیادی شکر و چربی اشباع در ترکیب این خوراکی ها، آن ها را به انتخابی نا مناسب تبدیل می کند. از این رو بهتر است به جای این محصولات از غلات کامل با میزان فیبر و ویتامین های بیشتر استفاده کنید. پاپ کورن، گرانولا و غلات بار های صبحانه، کره بادام زمینی، بیسکویت های سبوس دار و .. از جمله این خوراکی ها هستند.

آجیل و غلات

انواع آجیل و مغزیجات

آجیل‌ ها یکی از منابع غنی و مغذی برای کودکان هستند و مصرف آن‌ ها می‌ تواند تأثیرات مثبتی بر رشد و سلامت کودکان داشته باشد. این خوراکی های جذاب با داشتن مقادیر زیادی از مواد مغذی مثل پروتئین، فیبر، ویتامین‌ ها و مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم می توانند یکی از بهترین خوراکی ها برای مدرسه باشند. این مواد غذایی می توانند انرژی مورد نیاز دانش آموزان را به خوبی تأمین کنند. البته دقت کنید که آجیل ها چندان کم کالری نیستند و نباید در مصرف آن ها زیاده روی شود.

محصولات لبنی کم چرب

لبنیات منبع عالی کلسیم هستند که به تقویت استخوان‌ ها کمک می‌ کند. با این حال، محصولات منابع چربی‌ های اشباع هستند که می‌ توانند به انسداد شریان‌ ها منجر شوند. برای محافظت از استخوان ها و قلب کودکان، مطمئن شوید که تمام محصولات لبنی که برای آن ها تهیه می کنید کم چرب یا فاقد چربی باشد. شیر های غنی شده با پروتئین، لقمه نان و پنیر و حتی با ماست به صورت تنها یا ترکیب با میوه های مختلف می توانند میان وعده های مناسبی برای دانش آموزان باشند.

لقمه های خانگی

لقمه ها و ساندویچ های خانگی

یکی از بهترین خوراکی ها برای مدرسه ساندویچ های مقوی خانگی است. این خوراکی ها می توانند ضمن تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن، دانش آموزان را برای مدت بیشتری سیر نگه دارند. همچنین، برای کودکانی که در خانه صبحانه نمی خورند حتماً باید لقمه های مفید و خانگی در نظر گرفت. ساندویچ نان و پنیر با مخلفات مورد علاقه کودک مثل گردو، سبزی و.. یکی از متداول ترین انتخاب ها است. البته ساندویچ مرغ، الویه، کو کو سیب زمینی، تخم مرغ، سیب زمینی تنوری، تن ماهی، نان تست با کره بادام زمینی و .. نیز انتخاب های جذابی برای یک میان وعده سالم و خوشمزه هستند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ، یکی از بهترین خوراکی ها برای مدرسه

شکلات های تلخ نیز می توانند به عنوان یک میان وعده مناسب برای دانشآموزان معرفی شوند. این محصولات حاوی مقادیر زیادی کاکائو و درصد بسیار کمی شکر هستند. شکلات تلخ با داشتن آنتی اکسیدان های فراوان می تواند به تقویت سلامت قلب، بهبود عملکرد مغز و افزایش تمرکز و بهبود خلق و خو کمک کند. البته این میان وعده ها نیز باید به مقدار متعادل مصرف شوند.

2 1 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments