سرعت واقعی اینترنت چقدر است؟ معرفی 7 سایت برتر تست سرعت اینترنت

بهترین سایت های تست سرعت اینترنت

این روز ها برای انجام هرکاری و استفاده از هر وسیله دیجیتالی به اینترنت نیاز داریم. فرقی نمی کند که شما یک فریلنسر باشید یا یک گیمر و یا هر کاربر اینترنتی دیگری، به هر حال سرعت اینترنت یکی از موارد مهمی است که روی انجام فعالیت شما تأثیر دارد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که اینترنت خریداری کرده باشید و موقع استفاده حس کنید، سرعت آن کمتر از چیزی است که تصور می کردید. برای مثال، فرض کنید اینترنتی با سرعت 16 مگابایت بر ثانیه از مخابرات، شاتل، آسیاتک و … خریده اید. وقتی که به این اینترنت متصل شده و می‌خواهید چیزی دانلود کنید، متوجه می‌شوید که سرعت دانلود خیلی کم است. دلیل این موضوع چه چیزی می‌تواند باشد؟ سرعت واقعی اینترنت شما همان 16 مگابایت است یا کمتر از آن است؟ در این مقاله، چند سایت برتر تست سرعت اینترنت را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید سرعت واقعی اینترنت های مختلف را بررسی کرده و با مقایسه آن‌ها بهترین اپراتور را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که همیشه می‌توانید با کد تخفیف ایرانسل می‌توانید از اینترنت رایگان بهره مند شوید. روش دریافت اینترنت رایگان همراه اول نیز برای کاربران این اپراتور مفید است.

بهترین سایت تست سرعت اینترنت کدام است؟

زمانی که برای خرید بسته های اینترنتی به اپراتور های مختلف مراجعه می کنید، سرعت اینترنت برای شما مشخص است؛ اما ممکن است هنگام مصرف سرعت واقعی اینترنت از حد انتظار شما پایین تر باشد. لازم است بدانید که در زمان های اوج مصرف و به طور کلی در طول روز، سرعت اینترنت ممکن است دستخوش تغییرات متفاوتی شود. مثلاً ممکن است اینترنتی که صبح استفاده می کنید بسیار کند تر از اینترنت در ساعات پایانی شب باشد. با توجه به این موضوع، سایت ها و برنامه های مختلفی برای تست سرعت اینترنت شروع به فعالیت کرده اند.

تست سرعت اینترنت بسیار ساده است و در بیشتر سرویس ها تنها کافی است روی یک گزینه کلیک کنید. با این حال برخی ویژگی ها باعث می شود که تعدادی از این سایت ها بتوانند در لیست بهترین سایت های تست سرعت اینترنت قرار بگیرند. امکان سنجش پارامتر های مهم مثل سرعت آپلود و دانلود و میزان پینگ از جمله ویژگی های مهم یک سایت خوب برای تست سرعت اینترنت هستند. در ادامه 10 سایت برتر و معتبر در زمینه تست سرعت اینترنت را به شما معرفی می کنیم.

1. سایت M-Lab

یکی از بهترین سایت های تست سرعت اینترنت

سایت M-Lab یکی از بهترین سایت های تست سرعت اینترنت است و بسیار ساده کار می کند. یکی از مهم ترین ویژگی های این سایت که آن را به یک سرویس قابل اعتماد تبدیل می کند، توسعه یافتن آن به دست متخصصان این حوزه و با پشتیبانی گوگل است. برای تست سرعت اینترنت مخابرات یا هر اپراتور دیگری می توانید به سایت speed.measurementlab مراجعه کرده و گزینه BEGIN را انتخاب کنید. در این حالت تنها اطلاعاتی که در اختیار سایت قرار می گیرد، آدرس IP شما خواهد بود و پس از چند ثانیه، سرعت دانلود، سرعت آپلود و مقدار تأخیر به شما اعلام می شود.

توجه داشته باشید که در این سرویس امکان انتخاب سرور برای کاربران وجود نداد. همچنین، اگر سرعت اینترنت شما بیشتر از 700 مگابایت در ثانیه باشد نمی توانید از این سایت استفاده کنید. البته، واضح است که برای کاربران ایرانی چنین مشکلی وجود نخواهد داشت.

2. سایت و اپلیکیشن Ookla

تست سرعت اینترنت با سایت اوکیا

اگر به دنبال یک سایت همه چیز تمام برای تست سرعت اینترنت هستید حتما به این سایت سر بزنید. این مجموعه قدرتمند ترین ابزار ها و روش ها را برای بررسی وضعیت اینترنت در اختیار شما قرار می دهد. اندازه گیری دقیق، سرعت بالا و ارائه اطلاعات کامل درباره وضعیت اینترنت از جمله مواردی است که به محبوبیت این سرویس کمک می کند. علاوه بر این، این سایت یک تاریخچه از تمام بررسی های انجام شده برای شما آماده می کند تا بتوانید سرعت واقعی اینترنت را در زمان های مختلف با هم مقایسه کنید.

از دیگر ویژگی های جذابی که می توان برای این سرویس معرفی کرد، امکان استفاده از آن روی گجت های مختلف است. در واقع شما می توانید Ookla را در قالب یک اپلیکیشن روی ویندوز یا سیستم عامل های اندروید و IOS نصب کرده و از امکانات آن استفاده کنید. اگرچه این برنامه برای تست سرعت همه اپراتور ها مناسب است؛ اما برای تست سرعت اینترنت ایرانسل و تست سرعت همراه اول روی تلفن همراه یک انتخاب بی نظیر خواهد بود.

3. سایت SpeedSmart

وب سایت ساده و دقیق speed smart

سایت SpeedSmart.net نیز از دیگر سرویس های مناسب برای اندازه گیری سرعت اینترنت است. دقت بالا را می توانیم به عنوان مهم ترین و البته بهترین شاخصه این سایت در نظر بگیریم. برخی از سایت های تست سرعت از حالت Multithreading برای انجام این کار استفاده می کنند. این در حالی است که در زمان فعالیت عادی اینترنتی مثل وبگردی، دانلود و آپلود فایل این توانایی مورد استفاده قرار نمی گیرد و در نتیجه نتایج به دست آمده ممکن است چندان واقع گرایانه نباشد. در این سایت تمرکز بر سنجش سرعت اینترنت در حالت عادی است و به همین دلیل نتایجی که به شما اعلام می شود، قابل اعتماد تر و واقعی تر خواهد بود.

4. سایت TestMy.net

سایت TestMy.net

وبسایت testmy.net نیز یکی از بهترین سایت های تست سرعت اینترنت است. این سرویس برای تست سرعت اینترنت از سرور هایی استفاده می کند که کمترین فاصله را تا محل درخواست تست سرعت داشته باشند. بدیهی است که این موضوع می توان نتایج دقیق تر و واقعی تری را برای کاربران فراهم کند. در این سایت باید ابتدا موضوع مد نظر خود را انتخاب کنید. مثلا می توانید فقط سرعت واقعی دانلود و یا فقط سرعت آپلود را بررسی کنید. پس از آن، نتایح در فاصله زمانی کوتاهی نمایش داده می شود.

در پایان امکان مقایسه سرعت واقعی اینترنت شما با میانگین سرعت در شهر و حتی میانگین جهانی فراهم خواهد بود. مثلاً اگر شما از مشترکین شاتل باشید می توانی برای تست سرعت اینترنت شاتل و مقایسه آن با میانگین سرعت اینترنت در شهر خود از این سرویس استفاده کنید. البته تست سرعت اینترنت آسیاتک یا هر سرویس دیگری نیز به همین صورت ممکن است. همچنین، در این سایت مقایسه سرعت اینترنت در مرورگر های مختلف نیز امکان پذیر است.

5. سایت Fast.com

تست سرعت اینترنت با fast

وبسایت بعدی که در لیست 8 سایت برتر تست سرعت اینترنت قرار می گیرد، Fast.com است. مالک این سایت شرکت نتفیلیکس است و کاربری ساده و دقیق آن باعث شده تا محبوبیت زیادی داشته باشد. هدف نتفیلیکس از طراحی این سایت این است که کاربران بتوانند وضعیت اینترنت خود را برای تماشای آنلاین فیلم با رزولوشن حداکثری بسنجند. یکی از جذابیت های این سرویس امکان انتخاب روش اندازه گیری سرعت اینترنت است. البته شما نمی توانید سرور خود را انتخاب کنید و این می تواند یک نقطه ضعف برای این سایت باشد.

6. سایت Speedof.me

بررسی سرعت و پایداری اینترنت

اگر علاوه بر سرعت اینترنت در زمان های مختلف، پایداری وضعیت اینترنت نیز برای شما اهمیت دارد بهتر است از سایت Speedof.me استفاده کنید. با استفاده از خدمات جذاب و البته رایگان این سایت می توانید مشکلات ایجاد شده در اتصال اینترنت خود را به راحتی پیدا کنید. به علاوه، این سایت روی تلفن همراه نیز به راحتی و بدون نیاز به نصب برنامه قابل اجرا است.

7. وب سایت Bandwidth Place   

تست سرعت

وب سایت جذاب Bandwidth Place نیز با کاربری ساده و البته دقیق خود می تواند یکی بهترین سایت های تست سرعت اینترنت باشد. این سرویس با HTML5 کار می کند و انتخاب مناسبی برای سنجش سرعت اینترنت مرورگر های موبایل است. این وب سایت بیش از 50 سرور در سرتاسر جهان دارد که می توانید با توجه به موقعیت خود بهترین سرور را انتخاب کنید. سپس تنها کافی است روی دکمه start کیلیک کنید تا اطلاعات مربوط به سرعت دانلود، آپلود و پینگ در اختیار شما قرار گیرد.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments