بهترین سایت کاریابی ایرانی و خارجی برای استخدام و درآمد دلاری

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که مدرک تحصیلی خود را بگیرید یا مهارتی را بیاموزید و پس از آن برای پیدا کردن شغل سردرگم باشید. امروزه سایت های کاریابی این مشکل را برای بسیاری از افراد حل کرده اند. این سایت ها بستری را برای اعلام نیاز شرکت های مختلف به نیروی کار فراهم کرده اند. با مراجعه به این پلتفرم ها می توانید با مشاهده آگهی های مختلف، شغل مورد نظر خود را انتخاب کرده و با ارسال رزومه شانس خود را برای دریافت موقعیت کاری محک بزنید. در این مقاله قصد داریم بهترین سایت های کاریابی ایرانی و خارجی را به شما معرفی کنیم. با مراجعه به این سایت‌ها هم می‌توانید بهترین موقعیت‌های شغلی متناسب با مهارت و توانایی‌های خود را پیدا کرده و هم درآمد دلاری کسب کنید.

بهترین سایت های کاریابی در ایران

ابتدا به سراغ سایت های کاریابی ایرانی می رویم. این سایت ها معمولاً امکان پیدا کردن یک شغل مناسب در شهر های مختلف ایران را برای شما فراهم خواهند کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین سایت های کاریابی ایرانی را با هم بررسی کنیم. دقت داشته باشید که برای جست و جوی شغل نیازی نیست یکی از این سایت ها را انتخاب کنید. در واقع شما می توانید به صورت همزمان در همه این سایت ها ثبت نام کنید تا شانس استخدام خود را بالا ببرید.

ای استخدام

یکی از بهترین سایت های کاریابی ایرانی، ای استخدام است. در این مجموعه می توانید علاوه بر بررسی آگهی های استخدام درج شده توسط شرکت های مختلف، فراخوان ها و اطلاعیه های مربوط به استخدام ها دولتی را نیز مشاهده کنید. عضویت در این سایت رایگان و بسیار ساده است. شما می توانید با وارد کردن مشخصات خود و شغل هایی که به آن ها علاقه دارید، موقعیت های کاری مناسب را به سرعت مشاهده کنید. سپس برای هر تعداد از مشاغل که مورد پسند شما بود رزومه ارسال کنید و منتظر نظر کارفرما بمانید. به علاوه، ای استخدام موقعیت های شغلی مرتبط و جدید را نیز از طریق ایمیل به شما اعلام می کند.

جاب ویژن

از دیگر سایت های خوب کاریابی در ایران می توان به جاب ویژن اشاره کرد. در این سامانه نیز ابتدا باید حساب کاربری خود را تکمیل کنید تا موقعیت های شغلی مناسب برای شما در اختیارتان قرار بگیرد. همچنین، می توانید حوزه های کاری مورد علاقه خود، تمام وقت یا پاره وقت و یا دورکار بودن را نیز مشخص کنید. از امکانات جالب این سایت می توان به رزومه ساز حرفه ای آنلاین اشاره کرد. بسیاری از افراد به علت نداشن یک رزومه اصولی موقعیت های کاری خوب را از دست می دهند و جاب ویژن این مشکل را حل می کند. همچنین، تست های شخصیت شناسی این سایت به شما برای شناخت بهتر خودتان کمک خواهد کرد.

جابنیجا

جابینجا نیز یکی از بهترین سایت های کاریابی داخلی محسوب می شود. در این سایت می توانید اکانت خود را به صورت عمومی منتشر کنید تا کارفرمایان مختلف بتوانند اطلاعات شما را ببینند. در این حالت علاوه بر این که شما برای شرکت های مختلف رزومه ارسال می کنید آن ها نیز می توانند با مشاهده رزومه شما در صورت تمایل تماس بگیرند. به علاوه این سایت نیز امکان ساختن رزومه رایگان را به شما می دهد.

ایران استخدام

 سایت ایران استخدام نیز از دیگر وبسایت هایی است که به انتشار آگهی های استخدام و اطلاع رسانی درباره موقعیت های شغلی مختلف می پردازد. این مجموعه با هدف کمک کردن به جوانان برای یافتن شغل مناسب و در نتیجه آن پیشرفت کشور فعالیت می کند. در این سایت می توانید با ثبت رزومه و مشخصات خود از شغلی مناسب پیدا کنید. همچنین، منابع آزمون های استخدامی را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

بهترین سایت های کاریابی فریلنسری خارجی برای درآمد دلاری

همانطور که می دانید، با توجه به گسترش تکنولوژی و ارتباطات اینترنت، دورکاری به یک شیوه کار محبوب تبدیل شده است. فریلنسری یا همان دورکاری به این معنی است که کارفرما پروژه ای را در اختیار شما قرار می دهد و شما باید در مدت معینی آن را به اتمام برسانید. این که کجا کار کنید و یا چه ساعتی از روز مشغول فعالیت باشید کاملاً در اختیار خودتان خواهد بود. حالا اگر پروژه های کاری خود را از سایت های فریلنسری خارجی دریافت کنید، علاوه ب این مزایا درامد شما نیز دلاری خواهد بود. در این بخش چند نمونه از بهترین سایت های کاریابی به صورت فریلنسر خارجی را به شما معرفی میکنیم.

برای مطالعه بیشتر: بررسی اجمالی انواع لپ تاپ

Upwork

سایت Upwork یکی از بزرگ ترین و بهترین سایت های فریلنسری دنیا محسوب می شود. شما با هر تخصص و با هر میزان مهارتی که داشته باشید می توانید به صورت دورکار در این مجموعه فعالیت کنید. همچنین، امکان فعالیت در پروژه های کوتاه مدت یا بلند مدت در این مجموعه فراهم است. برای کسب درآمد دلاری در Upwork می توانید رزومه خود را برای موقعیت های شغلی موجود ارسال کرده و شانس خود را برای گرفتن پروژه امتحان کنید.

PeoplePerHour

از دیگر سایت هایی که می توانید برای دریافت پروژه های دورکاری مختلف به آن مراجعه کنید، می توان به PeoplePerHour اشاره کرد. همانطور که از نام سایت می توان حدس زد، در این مجموعه باید اعلام کنید که در هر ساعت چه کارهایی را در حوزه تخصص خود می توانید انجام دهید. بر این اسا افراد می توانند پروژه خود را در اختیار فرد مناسب قرار دهند و به موقع تحویل بگیرند. طراحی وب، مارکتینگ، ترجمه و.. از جمله مهم ترین زمینه های فعالیت در این سایت هستند.

Fiverr

یکی از بهترین سایت های کاریابی خارجی به شیوه پروژه ای و دورکاری Fiverr است. این پلتفم عملکرد متفاوتی با سایر سایت های مشابه دارد. در این مجموعه شما اعلام می کنید که در ازای دریافت یک مبلغ مشخص چه کاری می توانید انجام دهید. سپس کارفرما با توجه به نیاز خود و بودجه ای که در اختیار دارد یکی از افراد را انتخاب می کند. حداقل مقدار هزینه تعیین شده برای درخواست کار در این سایت 5 دلار اعلام شده است.  

بهترین سایت های کاریابی در خارج از کشور

بسیاری از کسانی که به کشور های دیگر مهاجرت می کنند، در ابتدای کار با مشکل پیدا کردن یک کار مناسب رو به رو می شوند. تسلط نداشتن به زبان و آشنا نبودن با مراکز مختلف در یک کشور جدید می تواند اشتغال را بسیار سخت کند. در این مواقع سایت های کاریابی می تواند یک راهکار بی نظیر باشد. در ادامه با برخی از بهترین سایت های کاریابی بین المللی آشنا می شوید.

Indeed Jobs

Indeed بزرگ تری وبسایت کاریابی در جهان است. این سایت فعالیت خود را در سال 2004 آغاز کرده و هم اکنون بیشتر از 300 کاربر به صورت ماهانه از خدمات آن بهره مند می شوند. تفاوتی ندارد که شما یک مدیر با رزومه قوی باشید یا یک کارآموز، در هر صورت در این سایت می توانید شغل مناسب خود را پیدا کنید. برای رسیدن به این هدف تنها کافی است تخصص و محل زندگی خود را مشخص کنید. سپس موقعیت های شغلی مناسب به شما معرفی می شود و می توایند با ارسال رزومه شانس خود را برای دریافت آن ها امتحان کنید. لازم به ذکر است که استفاده از خدمات این سایت رایگان است و هزینه ای برای شما ندارد.

FlexJobs

سارا ساتن در سال 2007 سایت FlexJobs را با هدف اشتغال ساده تر ایجاد کرد. در طول سالها فعالیت این مجموعه توانست با همکاری بیشتر از 5 هزار شرکت در سرتاسر جهان و معرفی 30 هزار موقعیت شغلی مختلف، یکی از موفق ترین وبسایت های فعال در این زمینه باشد. نکته مهمی که درباره این سایت وجود دارد این است که برای استفاده از آن لازم است حق اشتراک بپردازید. هزینه اشتراک ماهانه این سایت حدود 15 دلار است.

Monster

یکی از بهترین سایت های کاریابی خارجی Monster نام دارد. این وبسایت با هدف ایجاد یک پل ارتباطی بین افراد مستعد و شرکت های مختلف ایجاد شده و هم اکنون بیشتر از هزاران درخواست شغل در هر دقیقه در این سایت ثبت می شود. از مهم ترین مزیت های این سایت می توان به فیلتر های فراوان اشاره کرد. با استفاده از این فیلتر ها می توانید شغل مناسبی را با توجه به تخصص، محل زندگی و شرکت های مورد علاقه خود پیدا کنید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments