بهترین فیلم های جشنواره فیلم ونیز 2024 + لیست برندگان

برندگان جشنواره فیلم ونیز 2024

جشنواره فیلم ونیز یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین مراسمات و رقابت ها برای فیلم سازان سراسر جهان محسوب می شود. این رخداد سینمایی همه ساله در شهر ونیز ایتالیا برگزار شده و آثار جذابی از همه نقاط دنیا در این رقابت به نمایش در می آید. جایزه اصلی این جشنواره شیر طلایی نام دارد و به بهترین فیلم جشنواره تعلق می گیرد. همچنین، جوایز دیگری مانند شیر نقره ای برای بهترین کارگردانی، جام ولپی برای بهترین بازیگران، اوسلای طلایی برای بهترین ها در پشت صحنه ( فیلم بردار، آهنگساز، طراح صحنه، گریمور و..) و جایزه انسانیت برای خیر ترین هنرمندان از دیگر جوایز این جشنواره هستند.

برای مطالعه بیشتر: برندگان جشنواره اسکار 2023

بهترین آثار جشنواره فیلم ونیز 2024

همین چند روز پیش 81 امین جشنواره فیلم ونیز با حضور هنرمندان و سلبریتی های مشهور از سراسر دنیا برگزار شد و بهترین آثار توسط داوران انتخاب شدند. اگر از طرفداران و علاقه مندان به سینما هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین آثار و برندگان جوایز مختلف جشنواره فیلم ونیز 2024 آشنا شوید. شناخت این آثار به شما کمک می کند تا فیلم هایی را برای تماشا انتخاب کنید که توسط حرفه ای های این صنعت مورد تحسین و تأیید قرار گرفته اند.

The Room Next Door، برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم

بهترین فیلم جشنواره فیلم ونیز
  • کارگردان: پدرو آلمودوار
  • بازیگران: تیلدا سوینتن، جولین مور و جان تورتورو
  • امتیاز IMDb: 6.7

کارگردان با تجربه اسپانیای، پدرو آلمودوار موفق شد در جشنواره فیلم ونیز 2024 شیر طلایی بهترین فیلم جشنواره را برای فیلم اتاق مجاور دریافت کند. این اثر جذاب روایتگر روز های پایانی زنی است که از بیماری سرطان رنج می برد.شخصیت داشتان در حین دست و پنجه نرم کردن با مرگ، با دوست صمیمی خود پس از سال ها دور مواجه می شود. این دوست نویسنده اخیراً کتابی درباره مرگ خودخواسته منتشر کرده و حالا دو دوست می خواهند روز های پایانی را در کنار هم باشند.  

Vermiglio برنده جایزه بزرگ هیئت داوران

برنده جایزه بزرگ هیئت داوران
  • کارگردان: مائورا دلپرو
  • بازیگران: توماس راگنو، روبرتو روولی، مارتینا اسکرینزی
  • امتیاز IMDb: 7.1

فیلم ورمیلیو ساخته مشترک سه کشور ایتالیا، فرانسه و بلژیک است. این اثر داستانی را در اواخر جنگ جهانی دوم به تصویر می کشد. ورمیلیو نام یک دهکده کوهستانی است و کارگردان ماجرای سه خواهر از اهالی این دهکده را روایت می کند. زمانی که یک سرباز فراری به این دهکده می آید تغییرات رفتاری این سه خواهر چالش ها و تغییرات بزرگی را برای زندگی و سرنوشت آن ها به همراه خواهد داشت.

 April برنده جایزه ویژه هیئت داوران

فیلم سینمایی آپریل
  • کارگردان: دئا کولومبگاشویلی
  • بازیگران: ایا سوخیتاشویلی، کاخا کینتسوراشویلی، مراب نینیدزه
  • امتیاز IMDb: 5.9

فیلم درام آپریل موفق شد در جشنواره فیلم ونیز 2024 جایزه ویزه هیئت داروان را از آن خود کند. این اثر داستان یک پزشک زنان را روایت می کند که به دنبال مرگ یک نوزاد با اتهامات مختلفی رو به رو می شود. پس از آن زندگی این پزشک مورد بررسی قرار می گیرد اما نینا با وجود همه چالش ها و نا عدالتی ها همچنان برای انجام مسئولیت های پزشکی خود مصمم خواهد بود.

فیلم I’m Still Here برنده جایزه بهترین فیلم نامه

یکی از بهترین فیلم های جشنواره فیلم ونیز
  • کارگردان: والتر سالز
  • بازیگران: فرناندا مونته نگرو، مایو جینکینگ، فرناندا تورس
  • امتیازIMDb: 8.2

در بخش بهترین فیلم نامه جشنواره ونیز 2024 موریلو هاوزر و هیتور لورگا با فیلم نامه من هنوز اینجا هستم موفق به کسب جایزه شدند. این فیلم داستان ناپدید شدن روبنس پایوا به دست نظام دیکتاتوری برزیل در سال 1971 را روایت می کند. تماشای این ماجرا از دید حانواده پایوا و تلاش های همسر او برای حفظ زندگی و نجات همسرش جذابیت این داستان را دوچندان می کند. لازم به ذکر است که این اثر از کاندید های اصلی دریافت شیر طلایی نیز بود و با توجه به نقد های مثبتی که درباره آن  نوشته شده، می تواند یک انتخاب بی نظیر برای تماشا باشد.

The New Year That Never Came بهترین فیلم در بخش افق ها

فیلم
  • کارگردان: بوگدان مورشانو
  • بازیگران: آدریان وانچیکا، نیکولتا هانکو، امیلیا دوبرین
  • امتیازIMDb: 7.7

بخش افق های جشنواره فیلم ونیز به آثاری اختصاص دارد که گرایش های جدید از دنیای سینما را به تصویر می کشد. در این بخش ژانر و مدت زمان فیلم اهمیتی ندارد و تنها چیزی که مهم است داشتن نگاهی جدید به دنیای سینما است. در 81 امین دوره این جشنواره فیلم سال جدید هرگر نمی آید توانست جایزه بهترین اثر در این بخش را از آن خود کند. این فیلم داستان زندگی 6 نفر را در زمان انقلاب 1989 رومانی و سقوط رژیم کمونیستی چائوشسکو به تصویر می کشد.

Who Loves the Sun بهترین فیلم کوتاه

بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم ونیز

نویسنده و کارگردان ایرانی، ارشیا شکیبا موفق شد جایزه بهترین فیلم کوتاه ونیز 2024 را برای فیلم چه کسی خورسید را دوست دارد دریافت کند. این فیلم از واقعیت ها و سختی های زندگی در بخش های شمالی کشور جنگ زده سوریه پرده برمی دارد. شخصیت اصلی فیلم محمود نام دارد و یکی از چهره های برجسته عملیات در پالایشگاه های نفتی سوریه است.

Familiar Touch بهترین اثر در بخش شیر های آینده

بهترین فیلم بخش افق های جشنواره فیلم ونیز
  • کارگردان: سارا فریدلند
  • بازیگران: جان بنجامین، کاتلین چالفانت، لندن گارسیا
  • امتیازIMDb: 7.1

جایزه لوئیجی دو لورنتیس در بخش شیر های آینده جشنواره فیلم ونیز به کارگردانانی اهدا می شود که اولین تجربه فیلم سازی خود را داشته اند. در سال 2024 این جایزه به سارا فریدلند برای فیلم لمس آشنا تعلق گرفت. داستان از این قرار است که یک زن هشتاد ساله در حالی که با تغییرات حافظه، هویت سنی، و از دست دادن تدریجی استقلال خود روبرو است، برای زندگی به یک مرکز نگهداری سالمندان منتقل می‌شود.

فیلم The Witness بهترین اثر از دید تماشاگران

فیلم ایرانی شاهد
  •  کارگردان: نادر ساعیور
  • بازیگران: مریم بوبانی، نادر نادر پور، عباس ایمانی
  • امتیازIMDb: 8.8

در انتها یه یکی از جذاب ترین فیلم های جشنواره ونیز 2024 می رسیم. یک اثر بی نظیر از هنرمندان ایرانی که علاوه بر نظر مثبت منتقدان توانست مورد تأیید تماشاگران نیز قرار بگیرد و جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطب را دریافت کند. فیلم سینمایی شاهد اثری است که مبارزه زنان بر علیه بی عدالتی های جامعه را به تصویر می کشد. داستان از این قرار است که یک معلم بازنشسته به نام ترلان یک قتل به دست یکی از چهره های سیاسی را میبیند. زمانی که پلیس از تحقیق کردن و افشای حقیقت خودداری می کند، ترلان باید بین مبارزه برای حقیقت و تسلیم شدن تحت فشار های سیاسی یک راه را انتخاب کند.

برای مطالعه بیشتر: معرفی برترین های جشنواره برلین 2023

لیست برندگان جوایز فردی جشنواره فیلم ونیز 2024

در کنار جوایزی که به فلم های مختلف تعلق می گیرد، بازیگران، کارگردانان و سایر هنرمندان نیز جوایز انفرادی بر اساس عملکرد خود بدون توجه به جایگاه فیلم خواهند داشت. در ادامه برندگان برخی از مهم ترین جوایز فردی جشنواره فیلم ونیز 2024 را به شما معرفی می کنیم:

بهترین کارگردان:  بردلی کوربت برای  فیلم  The Brutalist

بهترین بازیگر مرد:  وینسنت لیندون برای فیلم The Quiet Son

بهترین بازیگر زن: نیکول کیدمن برای فیلم  Babygirl

جایزه بهترین بازیگر جوان: پل کرچر برای فیلم And their Children After Them  

بخش افق ها

بهترین کارگردان: سارا فریدلند برای فیلم Familiar Touch  

بهترین بازیگر زن:  کاتلین چالفانت برای فیلم Familiar Touch

جایزه بهترین بازیگر مرد: فرانچسکو ققی برای فیلم Familia

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments