کمیسیون اسنپ چقدر است؟ با روشن کردن کولر کمیسیون ندهید!

معافیت کمیسیون اسنپ

اسنپ به عنوان اولین پلتفرم تاکسی آنلاین اینترنتی علاوه بر سهولت حمل و نقل و سفر های درون شهری، موقعیت های شغلی بسیاری نیز ایجاد کرده است. بدیهی است که اسنپ درصدی را به عنوان کمیسیون از هر سفر دریافت می کند. مبلغ کمیسیون دریافتی اسنپ بسیاری اوقات محل بحث بوده است. البته، از طرفی، اسنپ شرایطی را در نظر گرفته است که رانندگان با رعایت آن‌ها در کمیسیون خود تخفیف گرفته یا از پرداخت آن معاف می‌شوند. یکی از این راه‌ها روشن کردن کولر است! شاید عجیب به نظر برسد؛ اما اسنپ برای ایجاد اطمینان از بهبود شرایط مسافران، این طرح‌ را برای تشویق رانندگان به روشن کردن کولر در روزهای گرم تابستان در نظر گرفته است. در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی مقدار کمیسیون اسنپ، راه هایی نیز برای کاهش و یا حذف این مبلغ به رانندگان این مجموعه پیشنهاد کنیم.

مقدار کمیسیون اسنپ

مقدار کمیسیون اسنپ بستگی به شهر محل فعالیت شما دارد. به طور مثال، در استان های تهران، اصفهان، البرز، فارس و خراسان رضوی این مقدار 15 درصد تعیین شده است. در حالی که در سایر شهر ها رانندگان باید 20 درصد هزینه سفر را بپردازند. البته اسنپ تلاش می کند تا با ارائه طرح های تشویقی و تخفیف های مختلف این مقدار را کاهش دهد. به همین دلیل است که در برخی موارد می توانیم شاهد نرخ کمیسیون 10 در صدی و یا حتی کم تر در این شرکت باشیم. به خاطر داشته باشید که هر مشکل یا سؤالی در این زمینه داشتید، اطلاع از راه های تماس با پشتیانی اسنپ رانندگان به شما کمک می‌کند.

معافیت از پرداخت کمیسیون اسنپ

در راستای حمایت از رانندگان اسنپ و به منظور افزایش درآمد خالص آن ها، اسنپ طرح های مختلفی را برای معافیت از پرداخت کمیسیون و یا کاهش مقدار آن در نظر می گیرد. به طوری که در سال 1401 بیش از 18 هزار راننده از پرداخت کمیسیون معاف بودند و در مجموع این تخفیف ها به 62 میلیارد تومان رسید. هم اکنون نیز رانندگان می توانند با استفاده از طرح های معاقیت دائمی، موقتی و تخفیف های ویژه کمیسیون کم تری بپردازند.

گروه های خاص کمیسیون نمی‌دهند

مجموعه اسنپ در راستای ایفای نقش خود در زمینه مسئولیت های اجتماعی برخی از افراد را به طور کامل از پرداخت کمیسیون معاف می کند. تا این لحظه، خانواده شهدا، بیماران خاص، افراد دارای معلولیت و نقص عضو و همچنین، جانبازان عزیز در این لیست قرار گرفته اند. البته گروه های دیگری از افراد نیز شامل معافیت های دوره های پرداخت کمیسیون اسنپ هستند. از جمله این افراد می توان به زنان سرپرست خانواده، بیماران هموفیلی و … اشاره کرد.

تخفیف کمیسیون اسنپ

رویداد های مهم و سفر بدون کمیسیون

در برخی مواقع بروز حوادث یا برگزاری رویداد های مختلف نیاز به حمل و نقل درون شهری را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد. از آنجایی که اسنپ یکی از سرویس های پیشرو در این زمینه محسوب می شود، بدیهی است که در این شرایط خاص خدمات منحصر به فردی را ارائه دهد. برای مثال، در هنگام بروز حوادث طبیعی و غیر قال پیش بینی مانند سیل، ریزش ساختمان و همچنین در زمان برگزاری رویداد های ویژه مثل نمایشگاه کتاب تهران و … اسنپ از دریافت کمیسیون صرف نظر می کند. به این ترتیب، با افزایش انگیزه رانندگان، تعداد بیشتری تاکسی آماده خدمت رسانی به متقاضیان خواهد بود.

تخفیف کمیسیون اسنپ در سفر های خنک تابستانی

در فصل تابستان و با توجه به گرمای آزار دهنده هوا، یکی از مهم ترین خواسته های مسافران، استفاده از کولر و تهویه مناسب تاکسی ها است. به همین دلیل، اسنپ از رانندگنی که به این خواسته توجه کنند و موجب رضایت هرچه بیشتر مسافران باشند تقدیر خواهد کرد. رانندگانی که به تعداد کافی پیام رضایت در مورد خنک بودن خودرو برای آن ها ثبت شود، از 50 درصد تخفیف برای پرداخت کمیسیون اسنپ برخوردار می‌شوند. اگر در هر سفر، مسافر شما استفاده از کولر را تأیید کرده و از دمای داخل خودرو رضایت داشته باشد، کمیسیونی که باید برای آن صفر بپردازید، نصف می‌شود. این مبالغ در انتها به حساب کاربری شما واریز می‌شوند. به این منظور، لازم است مسافران در زمان اتمام سفر و موقع ثبت امتیاز، گزینه «استفاده از کولر» را به عنوان یکی از نکات مثبت انتخاب کنند.

توجه داشته باشید که در بازه زمانی که برای این طرح تعیین شده است، رانندگانی مشمول دریافت این تخفیف هستند که نظر منفی درمورد آن ها توسط مسافران ثبت نشده باشد. اگر کولر را روشن کرده اید؛ ولی فکر می‌کنید مسافران ممکن است امتیاز مثبت شما را ثبت نکنند، می‌توانید به آن‌ها یادآوری کنید که در پایان سفر این امتیاز را برای شما ثبت کنند. در صورتی که، به اطلاعات بیشتری در این باره نیاز دارید می توانید از طریق سریع ترین راه های ارتباط با پشتیبانی اسنپ رانندگان سوالات خود را مطرح کرده و اطلاعت لازم را دریافت کنید.  

تخفیف کمیسیون اسنپ در سفر تابستانی

باشگاه رانندگان اسنپ در مقابل دریافت کمیسیون چه خدماتی ارائه می دهد؟

ناگفته نماند که مجموعه اسنپ در مقابل دریافت کمیسیون خدمات متنوع و مفیدی به رانندگان این مجموعه ارائه می دهد. برای مثال، قبل از شروع تابتان، طرح شارژ گاز کولر اجرا شد که روشن کردن کولر و انجام سفرها در تابستان راحت تر باشد. از جمله دیگر خدمات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه تسهیلات برای امور مرتبط با خودرو مانند سرویس، تعویض روغن، لاستیک، کارواش، معاینه فنی، برق و باتری
  • خدمات درمانی از جمله ویزیت پزشک، دندانپزشکی، آزمایشات تشخیصی و مراجعه به کیلینیک ها
  • خرید اقلام مورد نیاز مثل پوشاک، لوازم خانگی، موبایل و …
  • ارائه آموزش های ویژه رانندگان تاکسی و پیک موتوری
  • برگزاری مسابقات مختلف همراه با جوایز ارزشمند

در نهایت، لازم به ذکر است که علاوه بر استفاده از موقعیت های مختلف برای کاهش یا حذف کمیسیون اسنپ، رانندگان می توانند از راه های دیگری نیز برای افزایش درآمد خود استفاده کنند. به طور کلی، راننده های فعال تر همیشه در اولویت هستند. یعنی کسانی که سفر های بیشتری را می پذیرند، پیشنهادات بیشتری نیز دریافت می کنند. به علاوه، در برخی زمان ها هزینه اسنپ افزایش می یابد. طبیعتاً اگر راننده ای در این زمان ها مشغول فعالیت باشد درآمد بیشتری نیز کسب می کند. ساعات اوج ترافیک و افزایش تعداد مسافران و شرایط نامساعد محیطی مثل برف و باران از جمله این موقعیت ها هستند.

2.5 2 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments