درآمد اسنپ بیشتر است یا تپسی؟ بررسی مزایای و معایب اسنپ و تپسی برای رانندگان

مقایسه درآمد اسنپ و تپسی

در سال های اخیر تاکسی های اینترنتی توانستند به خوبی جای خود را در جامعه باز کرده و کاربران زیادی را جذب کنند. همین موضوع باعث شد تا رانندگی تاکسی های آنلاین به یک شغل پر درآمد و محبوب تبدیل شود. البته همانطور که مسافران ممکن است برای انتخاب تاکسی اینترنتی خود بین اسنپ و تپسی مردد باشند، تصمیم گیری و انتخاب برای رانندگان نیز سخت خواهد بود. همانطور که بسیاری از افراد می پرسند کرایه اسنپ کمتر است یا تپسی و استفاده از کدام به صرفه تر است؟ این سؤال برای رانندگان هم پیش می آید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم درآمد اسنپ و تپسی را مقایسه کنیم. به علاوه، به مزیت ها و امتیازاتی که هر پلتفرم در اختیار رانندگان خود قرار می دهد نیز نگاهی خواهیم داشت. اگر می خواهید برای افزایش درآمد روزانه خود به ناوگان اسنپ یا تپسی بپیوندید، این مقاله را از دست ندهید تا از میزان درآمد هر یک با خبر شوید.

تاکسی آنلاین، یک سود دو طرفه برای مسافر و راننده

قبل از هر چیز بهتر است به بررسی نقاط قوت تاکسی های اینترنتی بپردازیم. همانطور که می دانید در گذشته باید برای جا به جایی درون شهری از تاکسی های خطی و یا تاکسی های تلفنی استفاده می کردیم. در تاکسی های خطی شما مجبورید برای پر شدن ماشین منتظر بمانید. این مشکل به نحو دیگری در تاکسی های تلفنی نیز به چشم می آید. چراکه تعداد خودرو ها محدود هستند و همه آن ها از یک محل فرستاده می شوند. در حالی که تاکسی های آنلاین از نزدیک ترین محل به موقعیت شما فرستاده می شوند و زمان انتظار را بسیار کوتاه می کنند.

البته این برای رانندگان نیز بسیار سود آور است. چرا که می توانند در طول روز مسافران مختلفی را دقیقاً از نقطه ای که هستند پیدا کنند. به علاوه، بسیاری از رانندگان با مشاهده مبدأ و مقصد مسافر، موردی را انتخاب می کنند که در مسیر خودشان باشد و به این ترتیب ضمن رسیدگی به کار های خود درآمد نیز کسب می کنند. دو تاکسی آنلاین اسنپ و تپسی بزرگ ترین سرویس های ارائه دهنده این خدمات در ایران هستند. در ادامه به مقایسه درآمد اسنپ و تپسی می پردازیم.

قیمت گذاری در اسنپ و تپسی

طبیعتاً قیمت گذاری ها و هزینه هر سفر مهم ترین عامل درآمد زایی رانندگان تاکسی های اینترنتی است. به طور کلی، و از نظر قیمت پایه نسبت به کیلومتر طی شده می توان گفت هر دو پلتفرم قیمت مشابهی دارند. البته اگر بخواهیم این موضوع را در شرایط خاص نیز بررسی کنیم، همه چیز کمی متفاوت تر خواهد بود. مثلاً در شرایط خاص مثل ترافیک شدید، برف و باران و … کرایه تاکسی ها اسنپ از تپسی بیشتر خواهد بود. در واقع راننده های اسنپ برای رانندگی در این شرایط سخت می توانند درآمد بیشتری داشته باشند.

میزان کرایه در شهرهای مختلف نیز با یکدیگر فرق دارد. برای مثال، کرایه‌های تهران از اصفهان بیشتر است. همچنین، به نظر می رسد که اسنپ در قیمت گذاری های خود از یک تقسیم بندی منطقه ای نیز کمک می گیرد. به این معنی که در برخی از بخش های شهر ممکن است هزینه سفر بیشتر باشد. این موضوع را می توان با شرایط ترافیکی نیز مرتبط دانست. البته این تقسیم بندی ها در تپسی وجود ندارد.

تعداد کاربران هر پلتفرم، یک عامل مهم در میزان درآمد

مورد بسیار مهم دیگری که می تواند در درآمد اسنپ و تپسی تفاوت ایجاد کند، تعداد کاربران هر پلتفرم است. بدیهی است که هرچه تعداد افرادی که از اپلیکیشن استفاده می کنند بیشتر باشد، درخواست های بیشتری نیز وجود دارد و درآمد راننده افزایش می یابد. در حال حاضر، تعداد کاربران اسنپ از تپسی بیشتر است. به همین دلیل رانندگان این مجموعه احتمالاً با درخواست ها بیشتری در طول فعالیت خود مواجه می شوند. البته دلیل بیشتر بودن کاربران را می توان سوپر اپلیکیشن بودن اسنپ دانست. در واقع این پلتفرم خدمات بسیار متنوعی ارائه می دهد و طبیعی است که کاربران بیشتری هم داشته باشد.

کمیسیون اسنپ بیشتر است یا تپسی؟

همانطور که می دانید بخشی از مبلغ هر سفر به عنوان کمیسیون کسر می شود و باقی مانده به راننده تعلق می گیرد. بر این اساس هرچه سرویس تاکسی آنلاین کمیسیون کم تری دریافت کند، درآمد راننده به همان نسبت بیشتر خواهد بود. در اسنپ میزان کمیسیون در شهر های بزرگ مانند تهران، اصفهان، شیراز و مشهد 15 درصد و در سایر شهر ها 20 درصد تعیین شده است. میزان کمیسیون تپسی برای تمام شهرها 15 درصد است. بنابراین، کمیسیون تپسی کمتر بوده و از این نظر برای رانندگان به صرفه تر است.

البته اسنپ و تپسی برای رفاه بیشتر سفیران خود طرح های تشویقی برای تخفیف در کمیسیون و یا حتی معافیت از آن برای رانندگان خود در نظر می گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مطالعه مقاله تخفیف و کاهش کمیسیون اسنپ را به شما پیشنهاد می کنیم.

درآمد اسنپ و تپسی برای راننده

مزایای اسنپ برای رانندگان

مسلماً در کنار درآمد، خدمات دیگری که هر مجموعه به کارکنان خود ارائه می دهد نیز اهمیت زیادی دارد. با مراجعه به صفحه رسمی باشگاه رانندگان اسنپ می توانید خدمات جذابی که این مجموعه به رانندگان خود ارائه می دهد را مشاهده کنید. در این بخش ما به چند مورد از این امتیازات اشاره می کنیم:

  • خدمات غیر حضوری برای پیگیری مشکلات مالی، ثبت نام، تکمیل مدارک و …
  • ارائه تخفیف های متنوع برای خرید، خدمات درمانی، تفریح و …
  • ارائه تسهیلات خودرویی برای تعمیرات، خرید لاستیک، معاینه فنی و موارد مشابه
  • آموزش کامل استفاده از اپلیکیشن های مرتبط به صورت آنلاین
  • پرداخت خسارت به راننده در صورت کنسل شدن سفر از طرف مسافر
  • پشتیبانی فعال و در دسترس
  • حذف کمیسیون برای خانواده شهدا، ایثارگران و افراد کم توان

برای مطالعه بیشتر: سریع ترین راه های ارتباط با پشتیبانی اسنپ رانندگان

امتیازات تپسی برای رانندگان

تپسی نیز برای راحتی کار رانندگان خود یک اپلیکیشن اختصاصی دارد که از طریق آن خدمات متوعی را به سفیران خود ارائه می دهد. در ادامه به برخی از امتیازات ویژه ای که با فعالیت در تپسی به دست می آیند اشاره می کنیم:

  • همکاری با فروشندگان و تأمین کننده های مختلف برای دریافت ارزان تر خدمات خودرویی، رفاهی و سلامتی
  • امکان تسویه حساب آنی در هر ساعت از شبانه روز
  • امکان استفاده از گزینه مقصد منتخب و در نتیجه کسب درآمد در مسیر های روزمره
  • پشتیبانی فعال و پاسخگو و وجود گزینه تماس فوری با بخش امنیتی

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا مواردی که می تواند روی درآمد اسنپ و تپسی تأثیر داشته باشد را بررسی و مقایسه کنیم. در نهایت نکته مهم این است که شما در هر مجموعه ای که فعالیت داشته باشید، برمبنای میزان کار خود درآمد خواهید داشت. پس برای این که درآمد بیشتری کسب کنید باید سرویس های بیشتری نیز قبول کنید. خوشحال می شویم که تجربه شما درباره کار کردن در هر یک از این دو مجموعه را هم بدانیم.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments