دریافت وام بانوان 1403؛ مدارک و شرایط دریافت وام فوری بانوان

وام بانوان 1403

تسهیلاتی مثل وام مسکن، وام خرید خودرو، وام فرزندآوری و … در شرایط مختلف به مدیریت اقتصاد خانواده ها کمک می کنند. یکی از خدمات نوینی که اخیراً توسط سیستم بانکداری ارائه می شود، وام بانوان است. این تسهیلات به طور اختصاصی به بانوان کارمند یا خانه دار تعلق می گیرند. وام های انحصاری بانوان به زنان ایرانی کمک می کنند تا بتوانند سریع تر به استقلال مالی برسند. البته بهره مندی از این تسهیلات شرایط و محدودیت هایی نیز دارد که در ادامه بیشتر در مورد آن ها صحبت می کنیم. برای آشنایی با وام بانوان در بانک های مختلف، مبلغ هر وام و شرایط لازم برای دریافت آن تنها کافی است چند دقیقه از زمان خود را به ما بدهید.

برای مطالعه بیشتر: همه چیز درباره شرایط و نحوه دریافت وام ازدواج 1403

با انواع وام های اختصاصی بانوان آشنا شوید

بانک های مختلف تسهیلات متفاوتی را به صورت اختصاصی به بانوان ارائه می دهند. این وام از نظر مبلغ، شرایط پرداخت، اقساط، میزان کارمزد و … با یکدیگر تفاوت دارند. به همین دلیل، قبل از ثبت درخواست خود برای وام بانوان بهتر است با انواع مختلف این تسهیلات آشنا شوید. در ادامه، وام بانوان ارائه شده توسط هر بانک را با هم بررسی می کنیم تا انتخاب برای شما ساده تر شود.

وام بانوان بانک دی

  • مبلغ وام: 50 میلیون

تسهیلات بانک دی برای بانوان شاغل و یا خانه داری که در این بانک حساب دارند قابل استفاده است. برای بهره مندی از این امتیاز تنها کافی است یک حساب قرض الحسنه با حداقل سپرده 2 میلیون تومان باز کرده و سپس می توانید از اعتباری تا سقف 50 میلیون بهره مند شوید. لازم به ذکر است که امتیاز این وام قابل انتقال به دیگر اعضای خانواده نیز خواهد بود. برای دریافت این وام باید شرایط زیر را در نظر داشته باشید.

  • متقاضی نباید سابقه چک برگشتی یا بدهی بانکی داشته باشد
  • از افتتاح حساب حداقل باید 3 ماه گذشته باشد
  • 5 درصد از مبغ وام تا زمان تسویه کامل مسدود می ماند
  • مدت زمان بازپرداخت 36 ماهه و نرخ بهره 18 درصد تعیین شده است

وام بانوان بانک سینا

  • مبلغ وام: 20-200 میلیون

بانک سینا دو طرح مختلف را برای ارائه تسهیلات به بانوان در نظر گرفته است. در طرح اول که یاس نام دارد، به زنان شاغل تا سقف 20 میلیون و به زنان خانه دار تا سقف 10 میلیون وام تعلق می گیرد. نرخ کارمزد این وام 18 درصد بوده و برای بازپرداخت آن نهایتاً 36 ماه فرصت خواهید داشت. از مزیت های این تسهیلات می توان به عدم نیاز به سپرده گذاری اولیه اشاره کرد.

طرح دیگری که در بانک سینا برای بانوان در نظر گرفته شده است، آذین نام دارد. در این طرح، بانوان باید ابتدا در این بانک سپرده گذاری کنند و سپس تا 80 درصد مبلغ سپرده خود وام بگیرند. سقف مبلغ این تسهیلات 250 میلیون است. نرخ بهره برای این وام 6 درصد اعلام شده و 36 ماه نیز برای تسویه حساب فرصت خواهید داشت.

برای مطالعه بیشتر: همه چیز درباره وام فرند آوری 1403

وام بانوانو بانک مهر ایران

  • مبلغ وام: 10-100 میلیون

از دیگر مؤسساتی که می توانید برای دریافت وام بانوان به آن مراجعه کنید می توان به بانک مهر ایران اشاره کرد. شرایط دریافت تسهیلات این بانک کمی متفاوت و البته زمان بر تر از سایر بانک ها است. برای دریافت این وام باید ابتدا یک حساب در این بانک باز کنید و سپس با واریز متوالی ماهانه می توانید 4 بار وام دریافت کنید. البته برای درخواست وام جدید، وام قبلی باید به طور کامل تسویه شده باشد. مقدار واریزی ماهیانه به حساب باید 800 هزار تومان باشد و پس از 4 ماه می توانید برای دریافت وام درخواست بدهید. شرایط و مبالغ دریافت وام به صورت زیر خواهد بود:

  • مرحله اول: 10 میلیون با بازپرداخت 24 ماهه
  • مرحله دوم: 36 میلیون با بازپرداخت 24 ماهه
  • مرحله سوم: 56 میلیون با بازپرداخت 36 ماهه
  • مرحله چهارم: 100 میلیون با بازپرداخت 36 ماهه

توجه داشته باشید که پس از دریافت هر وام، برای بهره مندی از وام بعدی باید به صورت ماهانه اقساط خود را به همراه مقدار ثابت سپرده گذاری ماهانه به حساب خود واریز کنید. همچنین، این وام ها قرض الحسنه هستند و تنها 4 درصد سود برای آن ها در نظر گرفته می شود.

سپرده گذاری برای دریافت وام

وام بانوان بانک کشاورزی

  • مبلغ وام: محاسبه نسبت به مبلغ سپرده (سقف 200 میلیون)

بانک کشاورزی با اجرای طرح بانوی ایرانی تلاش می کند تا به زنان هم وطن خود برای داشتن استقلال مالی و حضور فعال تر در جامعه کمک کند. در این طرح تسهیلاتی با نرخ سود 23 درصد و با مبلغی متناسب با میزان سپرده گذاری در اختیار بانوان قرار می گیرد. چنانچه میانگین حساب متقاضی برای مدت 4 ماه، 25 میلیون تومان باشد، می تواند از وام 100 میلیونی استفاده کند. مهلت بازپرداخت این وام 24 ماه خواهد بود. همچنین، اگر میانگین حساب فرد در 6 ماه، 40 میلیون باشد، امکان استفاده از وام بانوان 200 میلیونی فراهم می شود. برای تسویه این وام نیز 36 ماه زمان در نظر گرفته شده است.

ولم بانوان بانک کارگشایی

  • مبلغ وام: 2-20 میلیون   

در طرح وام بانوان بانک کارگشایی می توانید با وثیقه قرار دادن طلا بین 2 تا 20 میلیون تسهیلات دریافت کنید. برای دریافت وام 2 میلیونی، 30 گرم و برای وام 20 میلیونی، 100 گرم طلا برای ضمانت نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید که طلا باید زینتی باشد و سکه قابل قبول نیست. نرخ بهره این وام نیز 4 درصد و 20 درصد نسبت به مبلغ درخواستی تعیین شده است.

وام بانوان بانک آینده بدون ضامن

  • مبلغ وام: 3-20 میلیون

مجموعه قسطا با همکاری بانک آینده، تسهیلاتی را در قالب کارت اعتباری (قسطا کارت) در اختیار بانوان خانه دار قرار می دهد. استفاده از این کارت برای خرید از تمام فروشگاه های فیزیکی امکان پذیر خواهد بود. تمامی مراحل ثبت درخواست و دریافت وام به صورت اینترنتی انجام می شود و شرط مهم آن داشتن حساب فعال در بانک آینده است. بسته به مبلغ وام و اعتبار سنجی حساب خود می توانید از چک یا سفته برای ضمانت استفاده کنید. همچنین، مقدار و تعداد اقساط شما نیز بر اساس مقدار اعتبار دریافتی مشخص خواهد شد.

جمع بندی همه وام های بانوان

همانطور که گفته شد بانک های مختلف تسهیلات متفاوتی را به بانوان ارائه می دهند. انتخاب تسهیلات مناسب از بین آن ها به شرایط و نیاز های شما بستگی دارد. در جدول زیر مهم ترین نکات درباره این تسهیلات را در کنار هم قرار داده ایم تا مقایسه و انتخاب برای شما ساده تر باشد.

نام بانکحداکثر مقدار وام بانواننرخ سود سالانهمدت بازپرداختمدت سپرده گذاریضمانت
دی50 میلیون18 درصد36 ماهحداقل 3 ماهضامن رسمی
سینا (طرح یاس)20 میلیون18 درصد36 ماهنیاز نداردضامن رسمی+گواهی کسر حقوق
سینا(طرح آذین)200 میلیون6 درصد36 ماهبلند مدتمسدودی سپرده
مهر ایران100 میلیون4 درصد36 ماهحداقل 4 ماه (به صورت واریزی ماهانه)نیاز ندارد
کشاورزی200 میلیون23 درصد36 ماه6 ماهضامن رسمی
کارگشایی20 میلیون20 درصدنیاز نداردطلا
آینده20 میلیونمتغیر12 ماهنیاز نداردچک یا سفته

توجه داشته باشید که برای درخواست وام در هریک از بانک ها به مدارک و شرایط خاصی نیاز خواهید داشت. پس از انتخاب تسهیلات مورد نیاز خود می توانید اطلاعات تکمیلی را از بانک مورد نظر دریافت کنید. همچنین، اگر نیاز به یک وام فوری بدون دردسر دارید، مقاله بهترین بانک ها برای دریافت وام آنلاین می تواند برای شما مفید باشد.

1.5 2 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments