عجیب ترین بیمه های دنیا، 9 بیمه که باور نمی کنید وجود داشته باشند

عجیب ترین بیمه های جهان

همه ما از بیمه استفاده کرده و آن را راهی برای جبران خسارات مالی احتمالی می دانیم. اغلب افراد اموال و دارایی های مهم و گران قیمت خود مانند خودرو، خانه، محل کار و … را بیمه می کنند. داشتن بیمه درمانی هم برای دریافت خدمات پزشکی با قیمت مناسب کاربرد دارد. همه این موارد منطقی و درست به نظر می رسند؛ اما در این میان چندین بیمه عجیب هم وجود دارند. اگر شخصی خودش را در برابر حمله فضایی ها بیمه کند چه؟ حتی افرادی هستند که اعضای بدن خود مانند دست، پا، زبان و حتی جوانه های چشایی خودشان را بیمه کرده اند! شما احتمالا قصد نداشته باشید دست و پای خودتان را بیمه کنید؛ اما برای بیمه ماشین، خانه، آتش سوزی، سیل و حتی وسایل الکترونیک خود می توانید از کد تخفیف بیمه بازار استفاده کنید.

1. بیمه در مقابل مرگ با نارگیل

اتفاقات زیادی باعث مرگ افراد می شوند؛ اما تا به حال به مرگ با نارگیل فکر کرده اید؟ البته برای ما که در مناطق استوایی زندگی نمی کنیم، دور از ذهن به نظر می رسد؛ اما سالانه 150 نفر در اثر افتادن نارگیل روی سرشان می میرند. این در حالی است که تعداد مرگ سالانه توسط جمله کوسه 38 نفر است! به عبارت دیگر، بر اساس آمار، میوه نارگیل از یکی از درنده ترین وجودات دریا کشنده تر است. اگر اطرافتان درخت نارگیل نیست، لازم نیست نگران خطرات آن ها هم باشید؛ اما اگر به سلامت خودتان اهمیت می دهید می توانید به جای بیمه های عجیب با کد تخفیف بیمه دات کام، بیمه درمانی یا جبران خسارت خریداری کنید.

2. بیمه انگشت وسط

کیت ریچاردز، نوازنده گیتار الکترونیک گروه Rolling Stones انگشت وسط خود را به مبلغ 1.5 میلیون دلار بیمه کرده است. شاید این بیمه عجیب به نظر برسد؛ اما اگر خودتان را جای نوازنده حرفه ای بگذارید که به تمام انگشتانش نیاز دارد، این بیمه خیلی هم عجیب نیست. به عبارت دیپر، کیت ریچاردز بدون انگشت وسطش نمی تواند گیتار بزند و این به معنای در خظر افتادن شغلش است. ما شاید کیت ریچاردز نباشیم؛ اما قطعاً به تمام اعضای بدنمان برای زندگی نیاز داریم. برای همین هم توصیه می کنیم با کد تخفیف ازکی بیمه شخص ثالث برای خودرو با موتور سیکلت خود بگیرید که اگر دچار حادثه و آسیب جسمی شدید بتوانید آن را جبران کنید.

3. بیمه اعضای بدن از دندان تا موی سینه

انگشت وسط تنها عضو بدنی نیست که توسط سلبریتی ها بیمه شده است. برخی دیگر از افراد مشهور هم عضو خاصی از بدن خود که در موفقیت شغلی یا معروفیت آن ها نقش داشته است را بیمه کرده اند. مبلغ این بیمه های عجیب هم اغلب زیاد بوده و قابل توجه است. البته که بسیاری از این بیمه های عجیب و نامتعارف جنبه تبلیغاتی داشته و احتمال اینکه آن عضو واقعا آسیب ببیند، کم است. معروف ترین نمونه های بیمه اعضای بدن عبارت اند از:

  • بیمه پاهای هایدی کلوم، مدل معروف آلمانی-آمریکایی به ارزش 2.2 میلیون دلار
  • بیمه دندان های آمریکا فررا، بازیگر سرشناس به ارزش 10 میلیون دلار
  • بیمه موهای سینه! تام جونز به ارزش 7 میلیون دلار
  • بیمه زبان جن سیمونز، نوازنده گیتار و خواننده گروه کیس به ارزش 1 میلیون دلار
  • بیمه جوانه های چشایی زبان اگون رونای، منتقد غذا، به ارزش 393 هزار دلار
  • بیمه صدای راد استورات، خواننده راک بریتانیایی، به ارزش 6 میلیون دلار
  • بیمه پاهای دیوید بکهام، بازیکن فوتبال، به ارزش 100 میلیون دلار
بیمه اعضای بدن

4. بیمه ارواح

داستان های ترسناک مربوط به ارواح و اجنه همیشه ترسناک و جالب بوده اند؛ اما اگر یکی از این داستان ها در واقعیت اتفق بیفتد چه می شود؟ گفته می شود این اتفاق در هتلی در بریتانیا رخ داد و گفته شد که در این هتل روح دیده شده است. بعد از این، یکی از عجیب ترین بیمه ها خریداری شد. مالک هتل بیمه ای به ارزش یک میلیون دلار خریداری کرد که هر گونه مرگ یا نقص عضو انجام شده توسط ارواح را پوشش دهد.

5. بیمه حفاظت از سقوط ماهواره

با این بیمه، اگر یک ماهواره از فضا سقوط کرده و به شما آسیب مالی یا جانی بزند، بیمه هزینه آن را پوشش می دهد. اینکه احتمال این اتفاق چقدر کم است به کنار؛ اما در هر حال چنین بیمه عجیبی وجود دارد. ارسال اولین ماهواره روسی به فضا در سال 1957 باعث وحشت مردم شده بود. به همین دلیل هم شرکت بیمه Lloyd’s of London یک پوشش 22 هزار دلاری ارائه داد که آسیب احتمالی در اثر سقوط اسپوتنیک روسی را جبران می کرد.

6. بیمه اعتراضات سیاسی تایلند

همانطور که می دانید توریسم و گردشگری بخش مهمی از اقتصاد تایلند است. در سال 2010 و پس از اوج گرفتن اعتراضات و تنش های سیاسی علیه دولت، نرخ گردشگری این کشور، 8 درصد افت کرد. برای جبران این وضعیت، دولت تایلند یک پوشش بیمه 10 هزار دلاری برای مسافرانی ارائه داد که در اثر این اعتراضات آسیب ببینند. شاید این رقم بیمه عجیب به نظر برسد؛ اما این بیمه در مقابل درآمدی که توریست ها برای کشور داشتند، ناچیز بود. پس از اجرای این طرح، کاهش گردشگر تعداد تا حدودی جبران شد و درآمدی حدود 100 دلار در روز وارد کشور کرد.

7. بیمه تولد دوقلو یا چند قلو

این بیمه عجیب بیشتر در بریتانیا شناخته شده است و نجات دهنده خانواده هایی است که ناخواسته دارای فرزند دو یا چندو قلو می شوند. به دنیا آمدن بچه بیش از آن چه برای آن برنامه داشته اید، هزینه ها و زحمت زیادی به دنبال دارد. این بیمه هزینه های پیش بینی نشده برای مادران بارداری که تاگهان صاحب دوقلو شده اند را پوشش می دهد تا بدون تحمل هزینه های ناخواسته بتوانند از نوزاد خود مراقبت کنند.

8. بیمه پا پس کشیدن!

بیمه ازدواج در کشوری مثل آمریکا رایج است. اگر بیمه ازدواج داشت باشید و مراسم شما به دلیل هر اتفاق پیش بینی نشده مانند حوادث طبیعی، خراب شود، بیمه هینه آن را برای شما جبران می کند. با توجه به هزینه های بالای عروسی، این بیمه کاملاً منطقی است؛ اما یک بیمه عجیب مربوط به ازدواج وجود دارد و آن هم مربوط به انصراف از ازدواج است! به عبارت دیگر، اگر عروس یا داماد، پیش از رسمی شدن ازدواج منصرف شود، بیمه هزینه آن را جبران می کند. البته، جالب است بدانید این هزینه به هیچ یک از این دو نفر داده نشده و به خانواده فردی تعلق می گیر که ازدواج را کنسل کرده است.

بیمه ازدواج

9. بیمه لاتاری

بردن لاتاری یکی از بهترین اتفاقاتی است که در زندگی هر فرد می تواند رخ دهد؛ اما اگر این برنده شدن به ضرر شخص دیگری باشد چه می شود؟ این اتفاق نادر در بریتانیا اتفاق افتاد. هفت نفر از کارمندان یک شرکت به صورت همزمان برنده جک پات شده و هر کدام 6 میلیون دلار جایزه بردند. در نتیجه، هر هفت نفرشان، فردای آن روز از کارشان استعفا دادند! بیمه لاتاری برای صاحبان شرکت ها ارائه می شود تا در صورت بروز اتفاق مشابه، هزینه های جایگزینی کارمندان جدید جبران شود

10. بیمه ربوده شدن توسط آدم فضایی

تا به حال شده از اینکه آدم فضایی ها شما را بدزدند ترسیده باشد؟ شما تنها شخصی نیستید که این اتفاق واهمه دارید. تعدادی از شرکت های بیمه چنین پوششی را ارائه می دهند. این طرح بیمه پوشش های مختلفی با مبالغ متعدد دارد که به 10 میلیون دلار هم می رسد. البته که دریافت این خسارت به این سادگی نیست. فرد نتقاضی باید برای اثبات ادعای خود یک شاهد داشته باشد و در تست دروغ سنجی موفق عمل کند.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments