معرفی بهترین وام بانک رسالت با سود 2 درصد و بدون ضامن

معرفی و شرایط دریافت وام بانک رسالت

اگر شما در سال های اخیر به دنبال دریافت وامی با شرایط مناسب بوده اید، احتمالاً نام بانک رسالت و وام های آن به گوش شما خورده است. در این مقاله می خواهیم با معرف وام های بانک رسالت و بررسی شرایط دریافت و بازپرداخت آن ها، اطلاعات کفی برای استفاده از این تسهیلات را در اختیار شما قرار دهیم. از بسیاری جهات، رسالت یکی از بهترین بانک ها برای دریافت انواع وام است که نسبت به سایر بانک ها قوانین ساده تری دارد. همچنین، با مطالعه مقاله بهترین بانک ها برای دریافت وام آنلاین نیز می توانید از بهترین تسهیلاتی که به صورت اینترنتی قابل دریافت هستند مطلع شوید. در مقاله دریافت وام مهربانی بانک ملی هم به جدیدترین طرح این بانک برای ارائه وام 300 میلیونی بدون چک و سفته پرداخته ایم.

آشنایی با وام های بانک رسالت

بانک رسالت با ارائه وام های قرض الحسنه با سود بسیار کم توانسته است به یکی از بانک های محبوب ایرانی تبدیل شود. پس از افتتاح حساب آنلاین خود در این بانک می توانید به سادگی از خدمات و تسهیلات مختلفی که در اختیار شما قرار داده می شود استفاده کنید. همچنین، این بانک با تسریع روند دریافت وام باعث می شود نیازی به تحمل دردسر های معمول دریافت وام نداشته باشید. وام های بانک رسالت متنوع هستند و با شرایط مختلفی به متقاضیان ارائه می شوند. در ادامه چند نمونه از محبوب ترین تسهیلات این بانک را با هم بررسی خواهیم کرد.

وام قرض الحسنه بانک رسالت

یکی از بهترین وام هایی که می توانید دریافت کنید، وام قرض الحسنه بانک رسالت است. مانند هر موسسه قرض الحسنه دیگر، برای استفاده از تسهیلات این مجموعه نیز لازم است ابتدا نسبت به افتتاح حساب و سپرده گذاری برای مدت مشخص اقدام کنید. سپس می توانید تا سقف 400 میلیون تومان وام با 2 درصد سود و 2 درصد کارمزد دریافت کنید.

مدت زمان خواب سپرده برای این نوع وام حداقل 3 و حداکثر 6 ماه اعلام شده است. چنانچه مدت زمان سرمایه گذاری شما 6 ماه شود، نسبت وام به مبلغ سرمایه 100 درصد خواهد بود. یعنی می توانید به اندازه مقدار سرمایه خود وام دریافت کنید. به علاوه، اگر این مدت از 6 ماه بیشتر شود، به ازای هر ماه اضافه تر، دو قسط به تعداد اقساط شما اضافه می شود.

توجه داشته باشید که تمام مراحل افتتاح حساب، افزایش موجودی، درخواست وام رسالت و ارائه مدارک لازم به صورت اینتنرتی و بدون نیاز به حضور شما در شعب بانک انجام می شود. در ادامه، مراحل درخواست وام را با جزئیات مورد بررسی قرار می دهیم. به یاد داشته باشید که برای استفاده از وام قرض الحسنه رسالت، باید سفته های الکترونیکی معتبر به عنوان ضمانت تهیه کنید. همچنین، زمان بازپرداخت این وام حداکثر 60 ماه (5 سال) در نظر گرفته شده است.

وام بدون ضامن بانک رسالت

یکی از دغدغه هایی که معمولاً متقاضیان دریافت وام های مختلف با آن مواجه هستند، فراهم کردن ضمانت مورد قبول بانک است. در وام بدون ضامن بانک رسالت این مشکل وجود ندارد و شما می توانید با خیال راحت بئون ضامن وام بگیرید. همانطور که می دانید برای دریافت هر نوع وام بانکی اعتبار سنجی یک امر ضروری است. نتایج اعتبار سنجی حساب شما نشان می دهد که آیا شرایط مورد قبول برای دریافت وام را دارید یا خیر. چنانچه نتیجه اعتبار سنجی حساب شما ممتاز باشد؛ یعنی هیچ گونه سابقه چک برگشتی و بدهی معوقه نداشته باشید، می توانید از وام بدون ضامن بانک رسالت بهره مند شوید. همچنین، امکان خرید اعتبار وام از افراد دیگر نیز وجود دارد.

مدارک  و مراحل لازم برای ثبت نام وام های بانک رسالت

در اولین قدم برای دریافت وام های بانک رسالت، باید در این مجموعه یک حساب قرض الحسنه داشته باشید. به منظور افتتاح حساب می توانید به سامانه new.mresalat.ir مراجعه کنید. پس از طی مراحل احراز هویت طبق دستوالعمل ارائه شده، اطلاعات درخواست شده را نیز به دقت وارد کنید تا حساب شما ایجاد شود. سپس می توانید موجودی حساب خود را افزایش داده و 3 ماه بعد نسبت به درخواست وام اقدام کنید. در بخش برآورد تسهیلات، به شما گفته می شود که با موجودی و امتیاز کنونی خود چه میزان وام به چه شرایطی می توانید دریافت کنید. جهت ثبت درخواست وام به مدارک زیر نیاز خواهید داشت:

  • نتیجه اعتبار سنجی
  • مدرک تأیید شغل مانند فیش حقوقی و یا گواهی اشتغال به کار
  • معرفی یک ضامن معتبر و ارائه مدارک شناسایی و شغلی وی
  • اطلاعات شخصی، کارت ملی و شناسنامه
  • ارائه سفته الکترونیکی

اعتبار سنجی و رتبه های مختلف آن

اعتبار سنجی بانک رسالت

همانطور که گفته شد، نتیجه اعتبار سنجی حساب یکی از مدارکی است که باید برای ثبت درخواست وام در اختیار داشته باشید. اعتبار سنجی مورد قبول بانک رسالت باید از طریق سامانه imerat.ir انجام شود. با مراجعه به این سامانه و ثبت اطلاعات هویتی، شغل و در آمد و شغل دوم، 7 تا 10 روز طول می کشد تا نتیجه اعتبار سنجی بانکی شما مشخص شود. این نتیجه تا یک سال معتبر است و رتبه بندی ها اعلام شده به شرح زیر است.

  • رتبه ممتاز: فاقد هرگونه سو سابقه بانکی، امکان دریافت وام بدون نیاز به ارائه سفته الکترونیکی
  • رتبه کاملاً متناسب: الزام ارائه سفته و معرفی یک ضامن معتبر برای امضای پشت سفته ها
  • رتبه متناسب: ارائه یک سفته الکترونیکی با امضای فرد و یک سفته دیگر با امضای ضامن
  • رتبه نامتناسب: به افرادی که این رتبه را در اعتبار سنجی کسب کنند، وام تعلق نمی گیرد

وام های ازدواج و فرزند آوری در بانک رسالت

از دیگر وام هایی که می توانید در بانک رسالت دریافت کنید، باید به وام های ازدواج و فرزندآوری اشاره کرد. وام ازدواج به زوج های تازه ازدواج کرده تعلق می گیرد. برای اسنکه واجد شرایط دریافت این وام شوید باید ازدواج از سال 98 به بعد انجام گرفته و تا به حال وام ادواج دریافت نکرده باشید. سایر شرایط نیز عبارت اند از:

  • داشتن حداقل 18 سال تمام
  • ارائه تمام مدارک مورد نیاز مانند سند ازدواج
  • متقاضی باید مقیم محل بوده و در محدوده شعبه انتخابی خود ساکن باشد
  • داشتن حساب قرض الحسنه بانک رسالت (اولویت با افرادی است که بیش از یک سال حساب داشته اند)

یکی دیگر از اقدامات بانک هادر راستای سیاست های فرزدآوری و جوانی جمعیت، ارائه وام فرزند آوری است. این وام به ازای هر فرزند به خانواده ها تعلق می گیرد و حتی اگر قبل از تسویه وام قبلی مجدد بچه دار شوید، می توانید باز هم وام دریافت کنید. شرایط کلی دریافت این وام به شرح زیر است:

  • حداکثر 2 سال از تولد فرزند گدشته باشد
  • والد متقاضی باید دارای تابعیت ایرانی باشد
  • انجام فرایند تأیید صلاحیت در سایت بانک مرکزی
  • معرفی ضامن برای افرادی که در اعتبار سنجی رتبه ای غیر از A دریافت کرده اند
  • نرخ باروری شهرستان زادگاه فرزند یا پدر او، باید کمتر از 2.5 درصد باشد

با معرفی مهم ترین وام های بانک رسالت و شرایط دریافت هر یک از آن ها امیدواریم بتوانید وام مناسب با شرایط خود را یافته و آن را بدون ضامن به راحتی دریافت کنید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments