وام بازنشستگان تأمین اجتماعی، تسهیلات ویژه بازنشستگان و مستمری بگیران 1403

در شرایطی که نرخ تورم بالا و افزایش قیمت ها قدرت خرید مردم را کم می کند، وام های مختلف می توانند بسیار سودمند و کاربردی باشند. مخصوصاً در مورد بازنشستگان که شرایط سنی اجازه انجام برخی کار ها را به آن ها نمی دهد. به همین دلیل، سازمان تأمین اجتماعی وام ها و تسهیلات متنوعی را برای این افراد در نظر می گیرد. در این مقاله می خواهیم ضمن معرفی وام بازنشستگان تأمین اجتماعی و شرایط بهره مندی از آن، تسهیلات مختلف دیگری که برای این افراد قابل استفاده است را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

ثبت نام وام بازنشستگان تأمین اجتماعی 1403

سازمان تأمین اجتماعی ایران در سال 1403 امکان دریافت وام 30 میلیونی برای بازنشستگان این مجموعه را فراهم کرده است. ثبت نام دور اول این وام در تیر ماه 1403 اتفاق افتاد و به گفته مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی مرحله دوم نیز به زودی آغاز می شود. پس از اعلام شروع ثبت نام، می توانید با مراجعه به وبسایت کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی به نشانی http://vaam.kabtatamin.ir/ نسبت به ثبت نام غیر حضوری وام بازنشستگان تأمین اجتماعی اقدام کنید.

 همچنین، برای ثبت نام و درخواست حضوری وام می توانید به کانون های بازنشستگی در شهر خود مراجعه کنید. توجه داشته باشید که هنگام تکمیل فرم ثبت نام، شماره همراه باید به نام متقاضی باشد. لازم به ذکر است که هنوز ثبت نام مرحله جدید وام بازنشستگی آغاز نشده و تمام اطلاعات تکمیلی از همین طریق به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید.

شرایط وام بازنشستگان تأمین اجتماعی

برای بهره مندی از وام بازنشستگان تأمین اجتماعی همانند تمام تسهیلات دیگر شرایط ویژه ای تعریف شده است. در این بخش شرایط دریافت این وام را به اطلاع شما می رسانیم. در صورت دارا بودن این موارد می توانید برای دریافت وام قرض الحسنه 30 میلیونی مراحل ثبت درخواست خود را طی کنید.

  • داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تأمین اجتماعی برای کلیه متقاضیان الزامی است
  • وام به واسطه بانک رفاه اعطا می شود، بنابراین متقاضیان باید حقوق خود را از شعب این بانک دریافت کنند
  • شرط سنی استفاده از تسهیلات از 50 تا 77 سال اعلام شده است
  • متقاضیان بر اساس استعلام بانک نباید سابقه چک برگشتی، بدهی و اقساط معوقه داشته باشند
  • بازنشستگان و مستمری بگیرانی که در 3 سال گذشته از تسهیلات بانک رفاه استفاده کرده باشند، مشمول دریافت وام نیستند
  • حداقل موجودی حساب هنگام ثبت نام باید 100 هزار تومان باشد
  • چنانچه تعداد متقاضیان از حد نصاب بیشتر شود، افراد به قید قرعه انتخاب و به بانک معرفی می شوند

همانطور که اشاره شد، مبلغ این تسهیلات برای سال جاری 30 میلیون تومان اعلام شده است. اقساط وام بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز 24 ماهه خواهد بود که با توجه به نرخ سود 4 درصدی این وام، هر قسط 1 میلیون و 364 هزار تومان می شود. در مجموع مقدار کل بازپرداخت وام ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

تسهیلات متنوعی که بازنشستگان و مستمری بگیران می توانند از آن ها استفاده کنند

 وام 30 میلیونی، تنها تسهیلاتی نیست که برای بازنشستگان محترم تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده است. این فراد می توانند از وام های مختلف دیگری نیز با شرایط متفاوت بهره مند شوند. در ادامه، برخی از این تسهیلات را به طور کامل معرفی خواهیم کرد.

برای مطالعه بیشتر: راهنمای دریافت وام خودرو 1403

وام 150 میلیونی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی

بانک رفاه در اقدامی جالب و قابل تقدیر برای حمایت از تولید داخلی وام 150 میلیونی کمک هزینه خرید کالای ایرانی را به بازنشستگان، کارمندان و مستمری بگیران پرداخت می کند. البته لازم به ذکر است که این مبلغ تنها برای خرید از فروشگاه های اعلام شده قابل استفاده خواهد بود. پس از تکمیل خرید خود می توانید با ارائه یک فیش حقوقی ( حداقل 60 درصد مبلغ وام) به عنوان تضمین از این تسهیلات استفاده کنید.

دریافت این وام محدودیت و شرایط خاصی ندارد و همه کسانی که حقوق خود را از طریق بانک رفاه دریافت می کنند می توانند از آن بهره مند شوند. نرخ سود این وام 18 درصد و مدت زمان بازپرداخت 36 ماه در نظر گرفته شده است. یعنی مبلغ هر قسط ماهانه ۵ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۸۵۹ تومان خواهد بود.

طرح کرامت بانک رفاه برای بازنشستگان و مستمری بگیران

طرح کرامت بانک رفاه از دیگر راهکار های بازنشستگان و مستمری بگیران برای دریافت تسهیلات بانکی است. بازنشستگان سازمان های تأمین اجتماعی، دانشگاه های علوم پزشکی و فولاد که حقوق خود را از این بانک دریافت می کنند، می توانند از این وام استفاده کنند. حداکثر مبلغ وام قابل درخواست در طرح کرامت 200 میلیون تومان عنوان شده است. لازم به ذکر است که نرخ سود در نظر گرفته شده، 23 درصد بوده و متقاضیان حداکثر 48 ماه برای بازپرداخت فرصت دارند. چنانچه قصد استفاده از تسهیلات را دارید، تا پایان مهر ماه 1403 می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع فرآیند ثبت نام به یکی از شعب بانک رفاه مراجعه کنید.

برای مطالعه بیشتر: همه چیز درباره وام مهربانی بانک ملی

طرح امید بانک رفاه برای مستمری بگیران، کارکنان و بازنشستگان

از دیگر وام های بازنشستگان تأمین اجتماعی می توان به تسهیلات امید بانک رفاه اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که این تسهیلات مختص این افراد نیست، بلکه کلیه مستمری بگیرانی که حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند، بازنشستگان بانک رفاه و کارمندان سازمان ها در تعامل با این بانک نیز می توانند از آن استفاده کنند.

در طرح امید تسهیلات مورد نیاز خانواده ها برای تهیه انواع کالا و خدمات در قالب وام های قرض الحسنه اعطا می شود. بنابراین، نرخ سود این وام 4 درصد بوده و مبلغ وام بنابر نیاز متقاضی می تواند از  20 تا 100 میلیون ریال باشد. برای بازپرداخت وام نیز 24 ماه فرصت خواهید داشت. جهت کسب اطلاعات تکمیلی می توانید با یکی از شعب بانک رفاه تماس بگیرید.

3 2 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی ترین مفید ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments