پادکست جنایی آخرین شاهد و ماجرای قتل هولناک همسر+ معرفی 5 پادکست جنایی جذاب دیگر

پادکست جنایی مهدی پورباقی

آیا علاقه مندی و سرگرمی‌های ما روی شخصیت ما تأثیر می‌گذارند یا شخصیت و ناخودآگاه ما است که علایق و رفتارهایمان را تعیین می‌کند؟ برای مثال، اگر به پادکست جنایی علاقه داشته باشیم به این معنا است که خودمان هم به شکل ناخودآگاه و بالقوه تمایل به جنایت داریم؟ به دنبال وقایع اخیر و پس از اینکه یکی از پادکسترهای جنایی همسر خود را به قتل رساند، پاسخ این سؤال بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند. پادکست جنایی آخرین شاهد، به روایتگری مهدی پورباقی یکی از پادکست‌های محبوب فارسی است که شنوندگان زیادی دارد. این پادکست به بیان پرونده‌های جنایی واقعی و آزاردهنده می پرداخت. حالا راوی این پادکست و بازگو کننده داستان قتل و جنایت دیگران، خودش هم مرتکب قتل و خشونتی وحشتناک شده است. اینکه چرا راوی پادکست آخرین شاهد تصمیم گرفته است جنایاتی مشابه محتویات پادکستش را تکرار کند هنوز مشخص نیست؛ اما به این بهانه بد نیست به این پادکست جنایی و محتوای آن بیشتر بپردازیم.

هرگز فراموش نکنید که گوش دادن به پادکست تنها یک سرگرمی است و نباید فراتر از آن برود. ناگفته نماند که اگر اهل گوش دادن پادکست نیستید و با محتوای تصویری مثل فیلم و سریال سرگرم می شوید، همیشه می توانید با کد تخفیف فیلیمو به تمام فیلم و سریال های جنایی و دیگر ژانرها دسترسی داشته باشید.

1. پادکست آخرین شاهد، روایتگری که خودش قاتل شد!

پادکست آخرین شاهد، یک پادکست جنایی واقعی است که داستان پرونده‌های جنایت را بازگو می کرد. این پرونده ها همه نوعی پرونده قتل بودند که در آن ها مقادیر زیادی خشونت، محتوای آزاردهنده، مسائل جنسی، استفاده از مواد مخدر و … وجود داشت. این پادکست محبوب در کست باکس بیش از 46 هزار دنبال کنننده دارد و اولین قسمت آن در سال 2019 منتشر شده است. مجموعاً تمام اپیزودها هم تا به امروز هم نزدیک به 2 میلیون بار شنیده شده اند. آخرین قسمتی که از پادکست آخرین شاهد پخش شده است، مربوط به بیش از یک سال پیش بوده. این قسمت تنها حدود 2 دقیقه زمان دارد و به عنوان یک مقدمه برای اپیزود بعدی «شکارچی» منتشر شده بود. اکنون و پس از گمانه زنی در این باره که گوینده پادکست همسر خود را به قتل رسانده است، برخی افراد می‌گویند که این دو دقیقه شباهت زیادی با جنایتی دارد که خود راوی مرتکب شده است! ناگفته نماند که تا به حال (31 تیر) هنوز منابع رسمی و پلیس منطقه جزئیات این اخبار را تأیید نکرده اند.

پادکست جنایی آخرین شاهد مهدی پورباقی

2. پادکست فارسی چنل بی

دنیای پادکست فارسی با نام چنل بی و علی بندری گره خورده است. چنل بی یکی از موفق ترین پادکست های فارسی است که در کست باکس حدود یک میلیون سابسکرایبر داشته و بیش از 27 میلیون بار شنیده شده است. این پادکست به روایت داستان های واقعی از رسانه های معتبر می پردازد. البته، پادکست چنل بی تماماً جنایی نبوده و به موضوعات دیگری هم می‌پردازد؛ اما درصد قابل توجهی از اپیزودهای آن ورایتگر جنایت‌های کوچک و بزرگ در جهان است. صدا و نحوه بیان روای نیز بسیار خوب است. اگر به شنیدن پادکست علاقه داشته و روحیه حساس و تأثیرپذیری برای شنیدن محتوای خشن ندارید، چنل بی را از دست ندهید.

پادکست چنل بی

3. پادکست ردرام

یکی دیگر از بهترین و پرمخاطب ترین پادکست‌های جنایی، ردرام است که از مجموعه پادکست های شنوتو است. ردرام از میان تمام جرم و جنایت‌هایی که در جهان وجود دارد، دست روی ترسناک ترین آن ها یعنی قتل سریالی گذاشته است. قاتلان سریالی همیشه در ایران و جهان وجود داشته و با انگیزه‌های متفاوت و به اشکال مختلف جان قربانیان خود را می‌گرفته اند. اگر به دنبال تجربه هیجان این پرونده ها هستید و می خواهید بدانید سرانجام ترسناک ترین قاتلان سریالی چه شده است، پادکست ردرام را گوش بدهید. تعداد سابسکرایبرهای رد رام در کست باکس بیش از 38 هزار نفر بوده و تا به حال نزدیک به 600 هزار بار شنیده شده است.

پادکست جنایی ردرام

4. پادکست زنان تبهکار

هر بار صحبت از جرم و جنایت و قتل باشد، بدون شک یکی از ویژگی های مشترک میان اکثر این جنایت ها، مرد بودن عاملان آن ها است. به عبارت دیگر، اگر خبر قتلی را بشنوید، فکر نمی کنید که یک زن آن را انجام داده باشد. البته که اغلب این جنایات توسط مردان انجام شده و می شود؛ اما زنان تبهکار در جوامع هم کم نبوده اند. پادکست زنان تبهکار به بررسی این جرایم پرداخته و ضمن روایت داستان جنایت، به بررسی زندگی این زنان و انگیزه های روانشناختی جرایم آن ها می پردازد. تا به حال 56 اپیزود از این پادکست منتشر شده و در کست باکس بیش از 13 هزار نفر دنبال کننده دارد.

پادکست زنان تبهکار

5. پادکست جنون

حل کردن پرونده های جنایی توسط پلیسان و کارآگاهان پروسه پیچیده ای دارد. کنار هم چیدن سرنخ های پراکنده، کنار گذاشتن مدارک گمراه کننده، دقت به جزئیات و یافتن و متهم کردن مضنون های واقعی کاری سخت و زمانبر است. همین امر، حل کردن معما و پروند های جنایی را به یک مسیر پر پیچ و خم و هیجان انگیز تبدیل می کند. پادست جنون شما را در این مسیر همراهی می کند. به عبارت دیگر، پادکست جنون برخلاف دیگر پادکست های جنایی، صرفاً به روایت خشونت های حاضر در داستان های جنایی نمی پردازد و آن ها را از جنبه معمایی و حل قدم به قدم پرونده بررسی می کند. اگر روحیه حساسی داشته و در عین حال می خواهید گوش دادن به پادکست های جنایی را تجربه کنید، جنون برای شما است. تعداد سابسکرایبرهای این پادکست در کست باکس بیش از 35 هزار نفر بوده و بالغ بر یک میلیون دفعه شنیده شده است.

پادکست جنون

6. پادکست فیکشن

اگر به تماشای فیلم و سریال های ترسناک علاقه دارید، شنیدن پادکست ترسناک را هم امتحان کنید. در فیلم های ترسناکی که بر اساس واقعیت ساخته شده اند، باور برخی موارد مانند موجودات ماورایی و تسخیر شده سخت است. این پادکست هم فضایی مشابه دارد و با گوش دادن به آن با داستان‌های مواجه می شوید که واقعی اند؛ اما گاهی مرز خیال و واقعیت در آن ها قابل تشخیص نیست. این پادکست مجموعه ای از هیجان و ترس در دل روایت های جنایی واقعی است که 51 هزار دنبال کننده در کست باکس داشته و بیش از 1.8 میلیون بار شنیده شده است.

پادکست جنایی جنون

در نهایت فراموش نکنید که هیچ کدام از این پادکست ها برای افرد زیر 18 سال یا دارای روحیه حساس و تأثیرپذیر مناسب نیستند. اگر تجربه ای از شنیدن این پادکست ها داشته یا فکر می کنید جای یک پادکست جنایی در این لیست خالی است، با ما در میان بگذارید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments