چگونه ایردراپ های معتبر را تشخیص دهیم؟ با این 5 نکته در دام کلاهبرداری نیفتید

تشخیص ایردراپ های معتبر

همانطور که می دانید امروزه بحث در مورد ایردراپ ها و ربات های ارز دیجیتال تلگرام بسیار داغ است. در ابتدا بیشتر افراد به وسیله نات کوین با این پروژه ها آشنا شدند. اخیراً شاهد رشد این ایردراپ ها و افزایش تعداد آن ها بوده ایم. پس از نات کوین، ربات های ارز دیجیتال مختلفی در تلگرام شروع به فعالیت کردند. یکی از بهترین ایردراپ های موجود در حال حاضر تپ سواپ است. این ربات با توزیع منطقی و محدود توکن ها توانسته از این نظر مورد اعتماد کاربران قرار بگیرد. در مقاله تپ سواپ، بهترین جایگزین نات کوین، می توانید با این پروژه بیشتر آشنا شوید. همچنین، با اطلاع از کد تسک سینما تپ سواپ می توانید توکن های رایگان بیشتری در تپ سواپ به دست بیاورید.

استقبال بسیار زیاد کاربران از ایردراپ های تلگرامی به امید رسیدن به درآمد دلاری، فرصت را برای کلاهبردارن فراهم کرده تا با سو استفاده از عدم اطلاعات و اشتیاق مردم بتوانند درآمد های عجیبی به جیب بزنند. سوال مهمی که برای اکثر کاربران ایجاد می شود این است که به کدام یک از این ایردراپ ها می توان اعتماد کرد. از کجا می توانیم بفهمیم کدام بازی ارز دیجیتال تگرامی معتبر است؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی روش های مختلف برای تشخیص ایردراپ های معتبر از پروژه های کلاهبرداری بپردازیم. اگر نمی خواهید در دام کلاهبردارها بیفتید، این مقاله را از دست ندهید. با مطالعه مقاله معرفی بهترین ربات های استخراج ارز دیجیتال تلگرام هم می توانید با برخی از ایردراپ های معتبر آشنا شوید.

چند راه ساده برای تشخیص قابل اعتماد بودن ایردراپ های مختلف تلگرام

شاید هرگز نتوان راهی پیدا کرد که به طور قطع و با اطمینان کامل به ما بگوید که یک ایردراپ قابل اعتماد است یا نه؛ اما با استفاده از چند راهکار ساده می تواند تا حدود زیادی اعتبار این ربات ها را مورد بررسی قرار داد. در ادامه این راهکار ها را با شما در میان می گذاریم. قبل از شروع به استفاده از ایردراپ های تلگرام بهتر است با انجام موارد زیر در مورد قابل اطمینان بودن آن ها کمی تحقیق کنید. البته به صورت یک قاعده کلی به شما پیشنهاد می کنیم که اگر یک پروژه به هر دلیلی نتوانست اعتماد کامل شما را جب کند و به آن مشکوک شدید، به حس خودتان اعتماد کنید و ریسک امتحان کردن را نپذیرید.

1. بررسی تیم توسعه دهنده

قبل از شروع فعالیت خود در پروژه های ارز دیجیتال تلگرام ابتدا باید اعتبار پروژه و تیم توسعه دهنده آن را بررسی کنید. هرچه اعضای تیم یک پروژه شناخته شده تر باشند و سابقه معتبر تری در این حوزه داشته باشند، اطمینان کردن برای کاربران ساده تر خواهد بود. به طور مثال، تیم توسعه دهنده تلگرام، پشتیبان پروژه نات کوین بودند. به همین دلیل تعداد زیادی از افراد توانستند به این ایردراپ اطمینان کنند. علاوه بر این، یک ایردراپ معتبر جزئیات دقیق و شفافی در مورد عملکرد شرکت، نحوه فعالیت و دریافت توکن ها در اختیار کاربران قرار می دهد.

تشخصی ایردراپ های معتبر

2. چک کردن فعالیت های مجموعه در شبکه های اجتماعی

یکی از مهم ترین مواردی که می تواند ایردراپ های معتبر را از کلاهبرداران جدا کند، وجود یک وبسایت رسمی معتبر و فعالیت در شبکه های اجتماعی است. معرفی و حمایت ایردراپ توسط اکانت های ناشناس و جدید هم نمی تواند مشروعیت کافی به آن ها بدهد. در حقیقت منظور از فعالیت در شبکه های اجتماعی، فعالیت از طریق اکانت های معتبر و قابل اعتماد است. همچنین، در گروه های تلگرامی که برای تبادل اطلاعات در مورد پروژه تشکیل می شود، باید مدیران افرادی قابل اعتماد بوده و گروه اعضای فعال و حقیقی داشته باشد.

علاوه بر این، یکی از مواردی که می تواند به شما در تشخصی تقلبی بودن یک پروژه کمک کند توجه به نگارش است. به طور معمول، وجود غلط های املایی و گرامری در ربات تلگرامی، سایت و پست های شبکه های اجتماعی می تواند معتبر بودن یک ایردراپ را زیر سوال ببرد. چراکه در پروژه های معتبر و فعال هرگز چنین اشتباهاتی را نخواهید دید.

3. درخواست سرمایه گذاری یا هر پیشنهاد غیر منطقی یک هشدار است

توجه داشته باشید که ایردراپ های معتبر و قانونی به صورت رایگان فعالیت می کنند. بنابراین، هرگاه در یک ایردراپ از شما خواسته شد که برای شروع فعالیت هزینه ای بپردازید و یا تعهد مالی بدهید، باید کمی برای اطمینان کردن تردید کنید. حتی اگر اعلام شود  که این هزینه پس از مدتی به شما برگردانده می شود باز هم نباید فریب بخورید. لازم به ذکر است که این هزینه ها همیشه به صورت سرمایه گذاری مستقیم نیست. در برخی از موارد ایردراپ های کلاهبردار از شما می خواهند که برای انجام فعالیت های مختلف و یا به دست آوردن توکن های بیشتر هزینه ای پرداخت کنید که این مورد هم غیر منطقی و غیر قانونی است.

یکی از مواردی که در تجربه های کلاهبرداری ایردراپی زیاد دیده شده، برداشت سود به شرط پرداخت هزینه است. به طور مثال، شما می توانید در یک پروژه بدون سرمایه گذاری شروع به فعالیت کنید و حتی تعداد زیادی توکن رایگان دریافت کنید؛ اما هنگام برداشت مشکل اصلی مشخص می شود. این سایت ها معمولا از شما می خواهند که برای برداشت سود خود مقدار کمتری را به خرید توکن یا سرمایه گذاری اختصاص دهد. متأسفانه در برخی موارد افراد برای به دست آوردن سود خود فریب این حقه را می خورند. به یاد داشته باشید که یک ایردرا معتبر برای برداشت سود شرطی تعیین نمی کند. اصلاً وقتی که ایردراپ های رایگان و قابل اعتماد در دسترس شما هستند چرا باید ریسک اطمینان به پروژه های پولی را قبول کنید.

4. حواستان به اطلاعاتی که از شما خواسته می شود باشد

به طور کلی، همیشه در ثبت نام های اینترنتی حواستان به اطلاعات شخصی باشد. یک ایردراپ معتبر ممکن است آدرس ایمیل یا برخی جزئیات اکانت های اجتماعی شما را نیاز داده باشد اما اطلاعات شخصی تر مثل پسورد کیف پول و اطلاعات بانکی به هیچ وجه مورد نیاز نخواهد بود. همچنین، برای امنیت بیشتر و حفاظت از حریم شخصی به شما پیشنهاد می کنیم که یک ایمیل اختصاصی برای شرکت در این پروژه ها بسازید. البته آدرس ایمیل خود را نیز نباید همه جا منتشر کنید. چراکه ممکن است کلاهبردار ها با نام و عنوان شرکت های معتبر به شما ایمیل بزنند و درخواست های نامعقول داشته باشند.

ربات های استخراج ارز دیجیتال

5. پاداش ها و جوایز اغراق آمیز و غیر منطقی را یک علامت خطر در نظر بگیرید

ایردراپ های معتبر و اصولی با هدف توزیع رایگان توکن ها بین کاربران است و به هیچ عنوان وعده یک شبه میلیونر شدن را به کسی نمی دهند. بنابراین اگر یک پروژه به شما وعده سود زیاد و غیر منطقی داد باید در مورد اعتبار آن شک کنید. غیر منطقی بودن پاداش اعلام شده توسط یک پروژه را می توانید با تحلیل بازار بررسی کنید. به طور مثال، اگر ارزش پاداش یک ایردراپ از پروژه های مشابه خودش خیلی بیشتر باشد، بدون تردید شما با یک پروژه غیر واقعی سروکار دارید.

سخن پایانی

با رعایت نکات ذکر شده می توانید با اطمینان در پروژه های متنوع ایردراپ ها مشارکت کنید. فراموش نکنید که در دنیای معاملات آنلاین و فعالیت های اینترنتی اعتماد کردن بسیار دشوار تر خواهد بود. بنابراین، برای حفاظت از اموال و اطلاعات خود باید دقت کافی را در استفاده از این خدمات داشته باشید.

0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments