راهنمای انتخاب کفش مناسب، هر کفشی را با چه استایلی ست کنیم؟

انتخاب کفش مناسب

در دنیای مد و پوشاک، استایل‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ های خاصی دارند. انتخاب کفش مناسب برای هر استایل می‌ تواند تأثیر زیادی بر روی جلوه‌ نهایی ظاهر شما داشته باشد. بر همین اساس تصمیم گرفتیم در این مقاله علاوه بر مرور مهم ترین نکات برای انتخاب کفش، به شما بگوییم برای تکمیل هر استایل چه کفشی مناسب تر است. با کد تخفیف دیجی استایل می توانید انواع مختلف کفش ها را با قیمت مناسب تر خریداری کنید.

برای مطالعه بیشتر: استایل های ترند پاییز 1403

اصول انتخاب کفش مناسب برای استایل های مختلف

کفش ها بخش بسیار مهمی از استایل ما هستند و یکی از اولین آیتم هایی هستند که ما در ظاهر افراد به آن توجه می کنیم. بنابراین انتخاب کفش مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای این که انتخاب خوبی داشته باشید باید برخی نکات را در نظر بگیرید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. البته قبل از هر چیز باید به این موضوع توجه داشته باشید که پاها قلب دوم ما هستند و باید به سلامت آن ها توجه کنیم. به همین دلیل نخستین چیزی که باید در مورد کفش بررسی کنید، طراحی اصولی و راحتی آن ها است. پس از آن، موارد زیر را برای داشتن یک استایل شیک در نظر بگیرید.

انتخاب رنگ مناسب

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام انتخاب کفش مناسب به آن توجه داشته باشید، رنگ کفش است. به طور کلی آیتم های مختلف استایل باید از  نظر ترکیب رنگی یا با هم همسان باشند و یا مکمل. در انتخاب رنگ کفش هم همین نکته اهمیت دارد. برای مثال اگر در استایل خود از رنگ های مختلف استفاده کرده اید، می توانید کفش را همرنگ یکی از بخش ها انتخاب کنید. لازم به ذکر است که کفش همرنگ با شلوار کمی شما را قد بلند تر نشان می دهد. ست شدن رنگ کفش با شال، پیراهن و شال گردن هارمونی جذاب تری را در استایل شما ایجاد می کند. همچنین، اگر می خواهید کفشی داشته باشید که با همه استایل ها بتوانید بپوشید، کتانی سفید ساده و کفش های رسمی مشکی بهترین انتخاب ها هستند.

انتخاب کفش مناسب با توجه به رنگ

به جنس کفش توجه کنید

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید کفش باید در نظر بگیرید و بسیاری از افراد به آن بی توجه هستند، جنس کفش است. اگر بخواهیم این موضوع را به صورت یک قاعده کلی بیان کنیم باید گفت از انتخاب کفش و لباس یک جنس بپرهیزید. مثلاً اگر لباس شما از جنس کتان باشد، انتخاب یک کفش با رویه ای از پارچه کتان اشتباه است و باید به سراغ کفش های چرم یا جنس های دیگر بروید.

برای هر استایلی چه کفشی انتخاب کنیم؟

همانطور که می دانید کفش ها نیز مثل پوشاک و هرچیز دیگری که به استایل افراد مربوط می شود، از نظر طراحی در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرد. انتخاب کفش مناسب از بین این دسته بندی ها به سبک استایل شما وابسته است. در ادامه، به شما خواهیم گفت که برای هر استایل چه کفشی مناسب تر است.

برای مطالعه بیشتر: استایل های ترند 1403

استایل کلاسیک ( رسمی)

استایل های کلاسیک و رسمی شامل لباس های شیک و ساده هستند. این استایل ها معمولاً برای مهمانی های رسمی، جلسات کاری، همایش ها و موارد مشابه مورد استفاده قرار می گیرند. کت و شلوار، شلوار های پارچه ای با پیراهن و یا مانتو های رسمی از جمله استایل های کلاسیک هستند. برای تکمیل این استایل ها باید از کفش های چرمی رسمی، کفش های پاشنه بلند ساده و کلاسیک ، کفش کالج و کفش های لوفر استفاده کنید.

کفش های رسمی

استایل های مجلسی

منظور از استایل مجلسی لباس هایی است که برای مهمانی و جشن ها مثل عروسی و .. از آن ها استفاده می کنید. عموماً لباس شب و پیراهن های پر زرق و برق برای خانم ها و کت و شلوار برای آقایان اولین انتخاب ها در چنین موقعیت هایی هستند. کفش های پاشنه بلند و صندل های پاشنه دار بهترین انتخاب برای پوشیدن با پیراهن های مجلسی و حتی کت و شلوار های مناسب مهمانی هستند. البته برخی از پیراهن های عروسکی کوتاه در ترکیب با کفش های اسپرت ساده و بیسیک ترکیب بسیار شیکی می سازد. برای آقایان نیز کفش های مجلسی چرم، بوت های کوتاه و در برخی موارد کفش لوفر می تواند انتخاب خوبی باشد.

استایل های کژوال و خیابانی

استایل کژوال همان استایلی است که برای فعالیت های روزمره استفاده می کنید. در واقع، این استایل شامل لباس های راحت و آزارد می شود که در هنگام انجام فعالیت های روزمره دست و پاگیر نباشند. بدیهی است که در انتخاب کفش مناسب برای این تیپ باید به راحتی و سادگی آن ها توجه کنید. کفش های اسنیکرز، انواع کتانی ها، صندل ها و بوت های ساده و بدون پاشنه انتخاب های مناسبی برای این سبک پوشش هستند. با توجه به لباس های که انتخاب کرده اید، آب و هوا و سلیقه خود می توانید از بین این گزینه ها بهترین را انتخاب کنید.

استایل مینیمال

استایل مینیمال سبکی از استایل در دنیای مد و فشن است که بر پایه سادگی و استفاده از رنگ های خنثی طراحی شده است. در انتخاب کفش مناسب برای این استایل هم باید سادگی در طراحی و رنگ را در نظر بگیرید. به طور مثال کفش های چرم طبیعی بدون تزئین اضافه و کف های تخت مینیمال با رنگ های بیسیک انتخاب های مناسبی برای این سبک هستند.

انتخاب کفش مناسب روزمره

اسپرت

لباس های که برای پیاده روی، دویدن و یا هر فعالیت ورزشی دیگری مورد استفاده قرار می دهید در واقع همان استایل اسپرت است. البته این سبک استایل را برای فعالیت های روز مره خود نیز می توانید انتخاب کنید. مشخص است که هیچ کفشی به اندازه کفش های ورزشی تخصصی و کفش های اسپرت نمی تواند این استایل را تکمیل کند.

چند نکته مهم در مورد انتخاب کفش برای آقایان

نکاتی که تا این لحظه درباره آن ها صحبت کردیم موارد مشترکی هستند که همه افراد برای انتخاب کفش مناسب و داشتن یک استایل جذاب باید به آن توجه کنند. در این قسمت چند نکته اختصاصی برای آقایان بیان می کنیم:

  • اگر می خواهید شلوار و کفشتان را در یک تناژ رنگی انتخاب کنید، توجه داشته باشید که رنگ کفش همیشه باید کمی تیره تر باشد.
  • در صورتی که از کمربند استفاده می کنید، هماهنگی رنگ کفش با کمربند می تواند جلوه بصری زیبایی داشته باشد.
  • در انتخاب جوراب نیازی نیست که رنگی مشابه کفش انتخاب کنید، در صورتی که از کراوات، پاپیون یا دستمال گردن استفاده می کنید، بهتر است رنگ جوراب را با آن ست کنید.
  • به یاد داشته باشید که پوشیدن کفش های مجلسی، کلاسیک و رسمی، مخصوصاً مدل های براق با شلوار جین، یکی از بدترین انتخاب های شما خواهد بود.
  • با شلوارهای واید تابستانه و خنک می توانید صندل های مختلف را ست کنید، اما برای داشتن این استایل جسورانه بهتر است با دقت کافی تمام آیتم ها را انتخاب کنید.

چند نکته مهم در مورد انتخاب کفش برای خانم ها

همانطور که در استایل های مردانه انتخاب کفش قواعد خاص خودش را دنبال می کند، خانم ها نیز برای استایل کردن کفش های خود باید مواردی را در نظر بگیرند. در این بخش برخی از آن ها را بررسی می کنیم.

  • در استایل های رسمی اگر از شلوار های پارچه ای بگ و یا بوت کات استفاده می کنید، باید کفش پاشنه بلند بپوشید. همچنین، پاچه های شلوار باید تا نصف پاشنه را بپوشانند، به طوری که انتهای پاشنه و بخش جلویی کفش مشخص باشد و شلوار به زمین نرسد.
  • چنانچه از شلوار های رسمی راسته به همراه کفش پاشنه دار استفاده کردید، باید پاچه شلوار تا زیر مچ پا بیاید و تنها بخش کوچکی از کفش را بپوشاند.
  • کفش های پاشنه بلند زیبا هستند اما در همه استایل ها جلوه خوبی ندارند. به طور مثال در کنار شلوار های جین و کتان مام استایل، شلوار های جین جذب و موارد مشابه بهتر است از کفش کتانی، کالج، نیم بوت و صندل بدون پاشنه استفاده کنید.
  • در استایل های تابستانی با دامن، پیراهن، شلوار های مام و شلوار هایی که قد کوتاهی دارند می توانید از صندل هایی استفاده کنید که بند های آن روی ساق بسته می شود.
0 0 رای
این نوشته چطور بود؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments